İngiltere’de hükümetin, çocuklara yönelik reklâmların olumsuz etkileri üzerinde kapsamlı bir araştırma başlattığı açıklandı.
Uzmanların, reklamların çocukları hedef almasının bazı sosyal problemleri ateşlediği yolundaki uyarıları üzerine çocuklara yönelik 10 yıllık bir sosyal plan kapsamına bu araştırmayı da dahil eden İngiliz hükümeti, araştırma sırasında reklâmlar ile tatminsizlik, anksiyete, yeme bozuklukları ve alkol, sigara gibi zararlı maddelere erken yöneliş arasındaki ilişkinin boyutlarının ortaya konulmasını hedefliyor.
Yapılan araştırmalar, çocukların yılda 10 bini aşkın reklâm izlediklerini ve 10 yaşına geldiklerinde 400’e yakın markayı tanıdıklarını ortaya koyuyor. İngiliz kabinesinde çocuklardan sorumlu Bakan Ed Ball, ailelerin de reklamların çocukları üzerindeki etkilerinden şikayetleri olduğunu belirtirken, reklamlar ve medyada yer alan imajların kız çocuklarının erken yaşta cinsel yönlerini keşfetmelerine yol açabildiğine dair yoğun eleştirilere dikkat çekti. Erkek çocukların şiddete yönelme, alkol kullanma eğilimindeki artış gibi etkilere de işaret eden Ball, araştırmanın çocuk psikiyatrları ve akademisyenler tarafından yürütüleceğini, reklamların çocukluk dönemindeki etkilerine farklı yönlerden bakılacağını kaydetti. Ball, araştırmacıların, 16.00-18.00 saatleri arasında içki reklamlarının TV’lerde yayımlanıyor olmasının çocuk ve gençler arasında giderek artan alkol kullanımı üzerindeki etkilerini de ele alacağını, olumsuz etkilerinin olduğunun ispatlanması halinde yeni yasaklamalara gidileceğini bildirdi.
|