Ipsos KMG Perakende Ölçüm ve Araştırmalar Bölümü tarafından altı aylık dönemler itibarıyla yılda iki kez gerçekleştirilen Türkiye Hazır Giyim Tüketim Endeksi Raporu’na göre, hazır giyim harcamalarındaki düşüş eğilimi sürüyor.
Rapora göre, 2006-2007 kış döneminde mevsim normalleri üzerinde gerçekleşen sıcaklıkla beraber hazır giyim sektöründe beklenen yüksek cirolar elde edilemedi. 2007 Şubat ve Ağustos dönemlerini içeren yaz dönemi hazır giyim alış verişleri, 6,4 milyar YTL’lik değer ile önceki yaza göre yüzde 5,3 oranında düşüş gösterdi. Ipsos KMG Perakende Ölçüm ve Araştırmaları Koordinatörü Renan Burduroğlu, rapora ilişkin değerlendirmesinde, kış dönemlerinden yaz dönemlerine mevsimsellikten doğan düşüşün yanı sıra, 2006 yazına göre gerçekleşen düşüşün hazır giyim sektörü açısından “kaygı verici” olduğunu ifade etti.
|