Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 23 Mayıs 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Lahika

ÂYET-İ KERİME MEÂLİ

Ondan sonra gelecek olanlar tek bir Allah'a dönsünler diye, İbrahim bu sözü, arkasında bâkî bir söz olarak bıraktı.

Zuhruf Sûresi: 28

23.05.2007


HADİS-İ ŞERİF MEÂLİ

Kadınları, eğer denk iseler istedikleri ile evlendirin.

Câmiü's-Sağîr, c: 1, no: 159

23.05.2007


Laiklik ve mânevî cihad

Evet, evvelâ başta “Dinde zorlama yoktur; doğruluk sapıklıktan, îman küfürden iyice ayrılmıştır.” (Bakara Sûresi, 2:256.) cümlesi, makam-ı cifrî ve ebcedî ile bin üç yüz elli (1350) tarihine parmak basar ve mânâ-yı işârî ile der:

Gerçi o tarihte, dini, dünyadan tefrik ile dinde ikrâha ve icbara ve mücahede-i diniyeye ve din için silâhla cihada muarız olan hürriyet-i vicdan, hükümetlerde bir kanun-u esasî, bir düstur-u siyasî oluyor ve hükümet, lâik cumhuriyete döner. Fakat ona mukabil mânevî bir cihad-ı dinî, iman-ı tahkikî kılıcıyla olacak. Çünkü, dindeki rüşd-ü irşad ve hak ve hakikati gözlere gösterecek derecede kuvvetli bürhanları izhar edip tebyin ve tebeyyün eden bir nur, Kur’ân’dan çıkacak diye haber verip bir lem’a-i i’caz gösterir.

Şuâlar, s. 243

***

..gayr-i müslimler kurûn-u vustâda ve vahşî oldukları zamanlarda ferman-ı “Lâ ikrâhe fi’d-dîn” (Dinde zorlama yoktur. / Bakara Sûresi, 2:256.) ile bu kadar edyan ve akvâm-ı muhtelife medeniyet-i İslâmiyede masum kaldıklarından, İslâmiyetin ulüvv-ü cenabı ve gayr-i müslim tevehhüm ettikleri mahzurun ademi, güneş gibi tezahür ediyor. Hem de gayr-i müslimlerin selâmeti vatanın saâdeti iledir. Ve meşrûtiyetin devamı, ruhu, nokta-i istinadı ve mürşidi, şeriat ve milliyetimiz olan İslâmiyet olduğundan gayr-i müslimler bu ittihaddan ürkmek değil, takdis ve ünsiyet etmek lâzımdır.

Hutbe-i Şamiye, s. 101

***

Nasıl ki, hükûmet-i cumhuriye “dini dünyadan tefrik edip bîtarafane kalmak” prensibini kabul etmiş; dinsizlere, dinsizlikleri için ilişmediği gibi, dindarlara da, dindarlıkları için ilişmemesi o prensibin icâbâtındandır.

Tarihçe-i Hayat, s. 212

Lügatçe:

makam-ı cifrî ve ebcedî: Cifir ve ebced hesabına göre ulaşılan netice, sayı değeri.

mânâ-yı işârî: İşâret edilen mânâ.

tefrik: Ayırma.

ikrâh: Birine zorla iş yaptırma.

icbar: Zorlama.

mücahede-i diniye: Din için gayret gösterme, çalışma.

muarız: Karşı, zıt, ters.

kanun-u esasî: Anayasa.

düstur-u siyasî: Siyaset düsturu.

cihad-ı dinî: Din için gayret gösterme, çalışma.

iman-ı tahkikî: İnandığı şeylerin aslını, esasını bilerek inanma; sarsılmaz iman, şuurlu ve tahkiki iman.

rüşd-ü irşad: Mükemmelen doğru yola sevk etmek, İslâmiyet yoluna sevk ve olgunlaştırma.

tebyin: Belirtme, açıkça anlatma.

tebeyyün: Belli olma, meydana çıkma, görünme, anlaşılma.

lem’a-i i’caz: Mucizelik parıltısı.

kurûn-u vustâ: Ortaçağ.

edyan: Dinler.

akvâm-ı muhtelife: Çeşitli milletler.

ulüvv-ü cenab: Âlicenaplık, cömertlik, büyüklük.

tevehhüm: Vehimlenme, kuruntuya kapılma.

adem: Yokluk.

tezahür: Zuhur etme, ortaya çıkma.

nokta-i istinad: Dayanak noktası.

mürşid: İrşad eden, doğru yola sevk eden.

takdis: Yüceltme, mukaddes sayma, büyük saygı gösterme.

ünsiyet: Alışkanlık, dostluk.

hükûmet-i cumhuriye: Cumhuriyet hükümeti.

bîtarafane: Tarafsızca.

23.05.2007


Ahirzamanda ‘X’ kromozomu baskındır

HABER-YORUM

“Türk-Alman Jinekoloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Cihat Ünlü, bundan 57 yıl önce bir erkeğin 250 milyon olan bir defadaki sperm sayısının, çevre kirliliği ve stres gibi faktörler nedeniyle 20 milyona düştüğünü açıkladı. Erkek cinsiyetini belirleyen ‘Y’ kromozomunun da giderek küçüldüğünü anlatan Cihat Ünlü, şunları söyledi: 300 milyon yıl öncesine göre ‘Y’ kromozomu yarı yarıya küçüldü ve üzerindeki genlerin bazıları yok oldu. Bazı uzmanların düşüncelerine göre 50 milyon yıl sonra ‘Y’ kromozomu diye bir şey kalmayacak, belki de erkek nesli tükenecek. Bu konuda negatif yönde bir gidiş var.” (Akşam,

20.05.2007)

Haber, on beş asır önceki ihbâr-ı Nebevîyi teyid ediyor.

Ahirzaman Peygamberi (asm), şöyle buyuruyordu:

“Âhirzamanda bir erkek, kırk kadına nezaret eder.” (Buhârî, Nikâh: 110.)

Bediüzzaman bu hadisi iki şekilde yorumlar:

İlk yorumu; meşrû evliliklerin azalması, hatta eski komünist Rusya gibi bazı yerlerde kalkması sesebiyle erkeklerin bir kadına bağlanmayıp, çok kadınla ilişkiye girmesi yönündedir.

İkinci yorumunu ise, haberde verilen bilgiler teyid etmektedir.

Bediüzzaman, ‘bir hikmete binâen’ ahirzamanda ‘kız çocuğu doğumları’nın daha fazla olacağını söyler. Bu hikmeti ise şöyle açıklar:

“Belki hürriyet-i nisvân (kadın hürriyeti) ve tam serbestiyetleri kadınlık şehvetini şiddetle ateşlendirdiğinden fıtratça erkeğine galebe eder; veledi (çocuğu) kendi sûretine çekmeye sebebiyet verdiğinden, emr-i İlâhî ile kızlar pek çok olur.” (Şuâlar, s. 505)

Haberde, erkek cinsiyetini belirleyen ‘Y’ kromozomunun giderek küçüldüğü ve üzerindeki genlerin bazılarının yok olduğundan söz ediliyor. Bediüzzaman ise, mezkur yorumuyla, olayın farklı bir yönüne dikkat çekiyor:

Ahirzamanda açık saçıklığın artması sebebiyle kadın, şehveti baskın olacağından, ‘fıtratça’ erkeğine baskın çıkar. Bu da, doğacak çocuğun kız olmasına sebep olacağından kadın nüfusu ‘Allah'ın emriyle’ artar.

Bu yorum da dikkate alındığında, dişi cinsiyeti belirleyen ‘X’ kromozomunun, zaten giderek küçülen ve üzerindeki bazı genler yok olan ‘Y’ kromozomuna nasıl kolaylıkla baskın çıkacağı aşikârdır.

Peygamber Efendimizin (asm) on beş asır önce mucizâne bir şekilde işaret ettiği, Bediüzzaman’ın daha yirminci asrın başlarındayken yorumladığı bu gerçek, bilim adamlarınca belki de henüz yeni yeni tespit ediliyor.

Böylelikle, Kur'ân'ın, Peygamberimiz (asm) hakkında “O ancak kendisine vahyolunanı söyler” (Necm Sûresi, 53: 4) hükmü, bir kez daha tasdik edilmiş oluyor.

İsmail TEZER

23.05.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004