Ekmek makinası satışlarındaki yükselmeyle birlikte, makina için hazır un karışımları üreten Söke Un firmasının da satışlarını katladığı belirtildi.
Söke Un Ürün Müdürü Aliye Bayar, ekmek makinası için 3 yıl önce bir Ar-Ge çalışması yaptıklarını, son dönemde makina satışlarının yükselmesiyle bu ürünlere beklemedikleri oranda ilgiyle karşılaştıklarını belirtti.
Piyasada satılan ekmek yapma makinalarının kitapçıklarında Türkiye’de bulunmayan maya ve un çeşitleriyle tarif verildiğini, bu nedenle makina alanların başarısız sonuçlarla karşılaştığını dile getiren Bayar, şöyle konuştu: “Tariflerdeki karışıklıklar nedeniyle insanlar 5-6 deneme sonrası ekmek yapmayı başarabiliyordu. Bu sorunu görerek ekmek için ideal ölçülerle un ve mayadan oluşan paketler hazırladık. Ekmek yapmayı pratikleştiren ürünlerimiz sayesinde, makina satışları da yükseldi. Son dönemde karışım unlarımızın satışında da beklemediğimiz oranlarda artışlar oldu. Geçen yıl beklediğimiz hedefleri üç kat aşarak yaklaşık 100 bin koli mal sattık. Satışların artmasıyla hedeflerimizi de genişlettik. Yeni yılda rakiplerimizin de olacağını düşünerek planlama yaptık. Karışım un satışının toplam ciromuz içinde yüzde 3 pay almasını beklerken, bu oran 2006’da yüzde 7’ye çıktı. Bunu 2007’de yüzde 10 olarak planlıyoruz.”
|