Tüketicilerin en çok cep telefonu arızalarından dolayı şikayetçi olduğu bildirildi.
Tüketici Hakları Derneği Diyarbakır Şubesi Başkanı Niyazi Kavar, yaptığı açıklamada, geçen yıl 500’ün üzerinde gelen yazılı şikayetlerin çoğunluğunun cep telefonları konusunun oluşturduğunu belirtti.
Kavar, tüketicilerden gelen şikayetleri değerlendirdiklerini, tüketicileri bilgilendirdiklerini tüketicinin en çok cep telefonu arızalarından dolayı şikayetçi olduğunu kaydetti. Tüketicilerin şikayet konusu olan malları 725 liranın altında olması durumunda sorunu Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne gönderdiklerini bildirdi.
Kavar, tüketicilerin bilinçlenmesi amacıyla yerel bir kanalda her hafta program yaptıklarını, okullarda öğrencileri bilinçlendirdiklerini belirterek, bir tüketicinin sorununun 3 ay içerisinde giderildiğini, ancak bazen şikayetin türüne göre sürenin uzayabildiğini bildirdi.
|