İstanbul Boğazına lastik tekerlekli araçlar için iki katlı yeni bir tüp tünel inşa edilecek.
Her katı ikişer şeritli olacak tünelde gidiş ve gelişler farklı katlardan gerçekleştirilecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yeni tüp tünel güzergahının köprülerin alternatifi olmadığını, İstanbul’da yeni köprüye de ihtiyaç bulunduğunu söyledi. Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesinin yap-işlet-devret modeliyle yapımı için Yüksek Planlama Kurulundan onay aldı.Bakanlığın hazırladığı fizibilite çalışmasına göre, kentin iki yakasını denizin altından birleştirecek yeni tüp tünel için alternatif güzergahlar üzerinde çalışma yapıldı. Güzergahın, tarihi Yarımada’daki Kennedy Caddesi ile İstanbul-Ankara Devlet Yolunu birleştirmesi öngörülüyor.
Fizibilite çalışmasındaki öngörülere göre, tünel ikişer şeritli ve iki katlı olarak inşa edilecek. Gidiş ve gelişler, ayrı katlardan gerçekleştirilecek. Toplam uzunluğu 5,5 kilometre olması hesaplanan tünelden yalnızca küçük otobüs, minibüs ve otomobiller geçecek. Projenin yapım maliyetinin toplam 500 milyon doları bulması bekleniyor. Yap-işlet-devret yönteminin uygulanacağı projede, yapımı üstlenen firmanın tüneli 25 yıllığına işletmesi öngörülüyor. Tünelden başlangıçta geçiş ücreti, tek yön için 2,5 dolar olarak hesaplandı.
|