Türkiye’de Ramazan dönemlerinde hızlı tüketim ürünleri harcamasında dikkat çekici bir artış gözleniyor. KMG Pazarlama Hizmetleri Grubu şirketlerinden HTP, hızlı tüketim harcama trendindeki bu değişime yönelik Ramazan dönemlerini daha ayrıntılı inceleyerek Ramazan Raporu’nu hazırladı. Rapora göre, 2005 yılında Ramazan ayında aylık ortalama hane tüketim harcaması yüzde 16 arttı.
Araştırmaya göre, 2005 yılında aylık ortalama hızlı tüketim ürünleri harcaması 2 bin 450 milyon YTL iken Ramazan ayındaki ortalama harcama 2 bin 842 YTL oldu.
GIDADA YÜZDE 19’LUK ARTIŞ
Ramazan aylarında hızlı tüketim ürünleri harcamasındaki artış gıda ve içeceklerde yüzde 19’a çıkarken, temizlik ve kişisel bakım ürünlerine yapılan harcamanın pay kaybettiği görülüyor. Çalışmayı değerlendiren HTP Genel Müdürü Kıvanç Bilgeman şunları kaydetti: “Ramazan aylarında, Doğu Anadolu ve İç Anadolu Bölgesi’ndeki haneler harcamalarını diğer bölgelerdeki hanelere göre daha fazla artırarak gıda ve içecek harcamasından daha fazla pay alıyor. Kuruyemişçi ve büfeler hariç, tüm perakendeci kanallarında daha fazla para harcanırken, en büyük harcama artışı et ve işlenmiş et ürünlerindeki büyümeden dolayı kasaplarda gerçekleşiyor.”
|