Telefonla dolandırıcılık işlemlerine bir yenisi daha eklendi.
Dolandırıcılar kredi kartı numarasına ulaştığı vatandaşı arayarak hesaplarından sağlık sigortası satışı yapıldığını söylüyor. ‘Yapılmayan’ işlemin iptal edilebilmesi için ‘onay’ istiyor. Sigorta satışından dolayı daha fazla para ödeyeceğini düşünen vatandaş da 300 liralık iptal işlemine onay veriyor. Aynı firmalar, hastanelerle anlaşmaları olmadığı halde yüksek ücretten check-up satışıyla vatandaşları dolandırıyor.
Dolandırıcıların son hedefi Malatya Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı İhsan Akın oldu. Akın, telefonla arayıp sağlık sigortası yaptırdığı için ödeme yapması gerektiğini belirterek dolandırmaya çalışan kişiler hakkında savcılığa suç duyurusunda bulundu. Akın, yaptığı açıklamada, sağlık sigortası destek hattı adı altında arandığını belirtti. Telefondaki kişinin kendisine önceden adına sağlık sigortası yapıldığını ve ödeme yapılmaması durumunda binlerce liralık ücret ile icralık duruma düşeceğini söylediğini aktaran Akın, “25 Aralık günü İstanbul alan koduyla sabit bir numaradan arandım. 375 TL borcum olduğu, adıma sağlık sigortası yaptırdığım söylendi. Bunu ödememesi durumunda borcunun bin 700 TL’ye yükseleceği belirtildi. Ödeme yapmayacağımı belirttim. Daha sonra telefonu kapattık. Telefonu kapattıktan sonra beni arayan numarayı defalarca aradım. Ancak santral sistemi gibi görünen bir sistem sürekli beni bağlamadı. Profesyonel bir santral oluşturmuşlar” diye konuştu.
Telefonla dolandırıldığı gerekçesiyle hem İstanbul Emniyet Müdürlüğüne hem de Malatya Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunduğunu ifade eden Akın, bu tür dolandırıcılıklara karşı herkesin duyarlı olmasını istedi. Özellikle kırsal kesimde yaşayan vatandaşların bu tür dolandırıcılık olaylarına inandığını ifade eden Akın, “Bu tür dolandırıcıların hukuk önünde hesap vermesi için elimizden geleni yapacağız. Basının da bu tür konuyu sık sık gündeme getirerek halkı bilgilendirmesi gerekiyor.” şeklinde konuştu.