Dijital Kent 2015 Yerel Yönetimler Dijital Varlık verileri açıklandı.
2015 yılında dijital varlıkları en iyi kullanan il belediyesi Kocaeli Büyükşehir Belediyesi olurken, il belediye başkanları arasında Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ilk sırayı aldı. İstanbul ilçe belediyelerinde ise Beşiktaş Belediyesi, ilçe belediye başkanları arasında Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç sıralamanın en üstünde yer alıyor.
Dijital Varlık Reytingi, Türkiye’deki belediye ve belediye başkanlarından oluşan 240 kullanıcının 68 kriter ışığında internet sitesi, mobil uygulama ve sosyal medyada etki, güncellik, etkileşim, içerik yönetimini ölçümledi, derecelendirdi, puanladı ve sıraladı.
81 il belediyesi ve başkanı ile 39 İstanbul ilçe belediyesi ve başkanı olmak üzere 120 belediye ve 120 belediye başkanının 970 sosyal ağ hesabı, 202 internet sitesi, 128 mobil uygulama olmak üzere toplamda bin 300 dijital varlığı incelendi. Belediyelerin ve belediye başkanlarının 2015 yılı içerisindeki tüm dijital çalışmaları, etkileşimleri, paylaşımları ve yayınları yapılan değerlendirmenin ardından, Dijital Varlık Reytingi metodolojisi ile derecelendirildi. 0-100 puan arasına endekslenen ve AAA++/E-- ölçeğinde 50 aşamalı harfli not sistemine dönüştürülen reyting bundan böyle her 3 ayda bir güncellenecek.
Dijital Araştırmalar Derneği’nin yaklaşık 4 aydır sürdürdüğü çalışmada ele alınan belediye ve başkanlarına ait 202 web sitesi, 128 IOS ve Android uygulamasının yanı sıra, Dijital Kent 2015 Reyting Sistemi 11 sosyal ağda (Twitter, Facebook, Instagram, Flickr, Google+, Youtube, Pinterest, Periscope, Vine, Klout ve Linkedin) 240 kullanıcıya ait 970 sosyal ağ hesabında dijital varlıkların derecelendirmesini yaparken, bir belediyenin veya belediye başkanının hesabının bulunup bulunmadığı, takipçi, beğeni, hakkında konuşan, paylaşım gibi metrik verilerinin durumu, lokasyon ve hesap dili bilgilerinin doğruluğu, paylaşımlarda kullanılan bahsetme, etiket ve linklere ait istatistikler, sosyal ağlardaki kullanıcı profillerindeki bilgilerin güncelliği, kapak görselleri, web sitelerinin mobil kullanıma uygunluğu, web sitelerindeki sosyal medya linklerinin güncelliği, web sitelerinin Türkiye’deki sıralaması ve bir kullanıcının günde ortalama kaç dakika zaman geçirdiği gibi parametreleri de içeren 68 değişken kullanıldı.
DİJİTAL VARLIKLARI EN DOĞRU KULLANAN İL BELEDİYESİ KOCAELİ
Türkiye’nin 81 ilinin belediye başkanlarının 2015 dijital varlık performanslarına göre, dijital varlıkları en iyi kullanan il belediyesi 76,5 puan ve A-- reytingiyle Kocaeli Büyükşehir Belediyesi oldu. Sıralamada, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi 76 puan, Rize Belediyesi 75 puan, Adana Büyükşehir Belediyesi 74,5 puan ile BBB+++ reytingi ile takip ediyor. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ise 74 puan ve BBB+ reytingiyle beşinci sırada yer alıyor. Ayrıca 6 sosyal ağ kategorisinde en iyi 5’in açıklandığı Dijital Kent 2015 sonuçlarına göre Twitter’da en iyi Antalya Büyükşehir Belediyesi; Facebook, Instagram ve YouTube’da Adana Büyükşehir Belediyesi; Google+’da ise Çorum Belediyesi en iyi kullanan belediyeler olarak belirlendi.
DİJİTAL VARLIKLARI EN DOĞRU KULLANAN İL BELEDİYE BAŞKANI MENDERES TÜREL
İllerin belediye başkanları da Dijital Kent 2015 çerçevesinde puanlanarak reytinglendi. Buna göre, 2015’de dijital varlıkları en iyi kullanan il belediye başkanı 79,25 puan ve A- reyting ile Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel oldu. Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin 78 puan ve A reytingi ile ikinci, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü 75 puan ve BBB++ reytingiyle üçüncü olurken; Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çelik ve Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz 66,5 puan ve BB+ reytingle takip etti. Twitter’da Yalova Belediye Başkanı Vefa Salman, Facebook’da ve YouTube’da Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, Instagram’da Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Google+’da Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu, internet sitesinde ise Adıyaman Belediye Başkanı Hüsrev Kutlu 2015 yılında en iyi etkileşim ve yayın performansı göstererek kullanan il belediye başkanları oldu.
İSTANBUL İLÇE BELEDİYELERİNDE BEŞİKTAŞ
İstanbul’un 39 ilçesinin belediyeleri de, Dijital Varlık 2015 kapsamında incelendi. 2015 yılında İstanbul ilçe belediyeleri arasında dijital varlıkları en doğru kullanan belediye 77 puan ve A—reytingiyle Beşiktaş Belediyesi oldu. 73,5 puan alan Pendik Belediyesi ve 72,5 puanı olan Çekmeköy Belediyesi BBB+ reytingiyle takip ederken, 71,5 puan alan Ataşehir Belediyesi ile 71 puan alan Beylikdüzü Belediyesi BBB- reytingiyle il 5’e giren diğer ilçe belediyeleri oldu. Beşiktaş Belediyesi Twitter’da, Beylikdüzü Belediyesi Facebook’ta, Ataşehir Belediyesi Instagram’da Eyüp Belediyesi Google+’da İstanbul ilçe belediyeleri arasında en iyi dijital varlık performansını sergilediler.
İSTANBUL İLÇE BELEDİYE BAŞKANLARINDA ALİ KILIÇ
İstanbul’un ilçe belediye başkanları arasında dijital varlıkları en doğru yöneten ise, Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç. 73,5 puan ve BBB+ reyting alan Kılıç’ı 66 puan alan Beylikdüzü Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, 65 puan alan Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen BB+ reytingiyle takip ediyor. 63 puan alan Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, 62,5 puan alan Küçükçekmece Belediye Başkanı Temel Karadeniz ve Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü izliyor. Twitter’da Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Facebook’ta ve Instagram’da Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, YouTube’da Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç, Google+’da Pendik Belediye Başkanı Kenan Şahin olurken, internet sitesini en doğru kullanan isim olarak ise Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın dikkat çekiyor.
Dijital Kent 2015 Koordinatörleri Mustafa Özcan ve Gökhan Yücel şöyle konuştu: “240 belediyemizi ve belediye başkanımızı uzun uğraşlar sonucu hazırlanan reyting sistemi sayesinde bir bakıma X, Y ve Z kuşağı şeklinde sınıflandırıldık. Zamanın ruhunu yakalayanlar, yakalamak üzere olanlar ve çok gerisinde kalanlar var. Artık dijital dünyanın imkanlarından, araçlarından faydalanmaksızın başarılı olmak, hele ki yerel yönetimlerde halkla verimli ve etkili iletişim kurmak neredeyse imkânsız. Şehir markalaşması açısından kritik öneme sahip olan dijital varlık reytingi, belediyelerimiz ve başkanlarımız için paha biçilmez bir stratejik dönüşüm kılavuzu görevi görecektir.”