Antalya'nın Finike ilçesinde oturan emekli öğretmen 56 yaşındaki İsmet Çetin, 1 kuruşluk borcu nedeniyle 1 hafta cep telefonu hattını kullanamadı. Daha sonra bu borcu ödemesine rağmen hattının açılmadığını savunan Çetin, GSM operatörüyle yaptığı abonelik sözleşmesinin iptali için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu.
Finike'de oturan İsmet Çetin'e temmuz döneminde toplu mesaj atması ve limit aşımı nedeniyle 400 liralık cep telefonu faturası geldi. GSM operatörünün müşteri hizmetleriyle görüşen İsmet Çetin, faturayı 3 eşit taksitte ödemek için yapılandırdı. Daha önce otomatik ödeme talimatı vermesi nedeniyle ilk ay biri elden, diğeri otomatik ödemeli olmak üzere 2 taksit ödeyen Çetin'in son taksidi de otomatik ödemeli olarak çekildi.
'1 KURUŞ BORÇ GÖRÜNDÜĞÜNÜ SÖYLEDİLER'
Borcunu bitirdiğini düşünen İsmet Çetin'in hattı 12 Ekim'de kapandı. Eşinin telefonundan müşteri hizmetlerini arayan Çetin, ödenmemiş '1 kuruş' borcu olduğu gerekçesiyle hattının kapandığını öğrendi. Yaklaşık 1 hafta boyunca hattının açılması için uğraşan Çetin, yaşadıklarını şöyle anlattı:
"Toplu mesaj nedeniyle limiti aştığım için 400 liralık fatura geldi. Faturayı 3 taksit olarak yapılandırdım. Taksitlerin otomatik ödemeden alınamayacağını söyledikleri için bayiden ödeme yaptım, ancak otomatik ödemeden de çekilmiş. Böylece iki taksit ödenmiş oldu. İkinci fatura geldiğinde yine otomatik ödemeden çekilmiş. Böylece 3 ödeme yapılmış oldu. Ekim ayının 10'unda mesaj geldi, '138 liralık fatura borcunuz ödenmediği için telefonunuz 2 gün içinde arama yapmaya kapanacaktır. Ödeme yaptıysanız dikkate almayın' diye. Ben de ödediğim için dikkate almadım. 12 Ekim'de telefon kapanınca eşimin telefonundan müşteri hizmetlerini aradım. 1 kuruş borç göründüğünü söylediler. '1 kuruş yatırdığım zaman açılacak mı telefonum' dedim. 'Açılacak' dendi. Kredi kartından 1 kuruş çektirdim. 3 saat bekledim hat yine açılmadı. Müşteri hizmetlerini aradım 'dosya oluşturuyoruz, ilgileneceğiz' dediler. Ancak açılmadı telefonum."
'MAHKEMEYE VERECEĞİMİ SÖYLEDİM'
Daha sonra yine müşteri hizmetlerini aradığında ise günü gelmemiş borcunu gündeme getirdiklerini öne süren Çetin, "Bu kez de '116 TL'lik fatura görünüyor' dediler. 'Evet, 116 liralık faturam var ama son ödemesi ekim ayının 17'si, bugün ayın 15'i benim hattımı kapatamazsınız' dedim. Ayın 17'sinde 116 liralık faturamı da yatırdım. Ayın 19'u oldu telefon yine açılmadı. Bayiden müşteri hizmetlerini tekrar aradım. Yine dosya oluşturdukları bilgisini verdiler. Mahkemeye vereceğimi söyledim. Telefon açılmayınca tekrar bayiye gittim. Bayi yetkilisinin müşteri hizmetlerini arayarak, 'Finike'den hatırı sayılır bir arkadaşımızın telefonu 1 haftadır kapalı. Bizim için kötü reklam oluyor' demesi sonrası 1 saat içinde telefon açıldı" diye konuştu.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ'NE BAŞVURDU
Cep telefonu hattının kapanması nedeniyle 1 hafta sıkıntı yaşadığını ve işlerinin aksadığını kaydeden Çetin, firmadan 24 ay sözleşmeli olarak cep telefonu cihazı aldığını, abonelik sözleşmesinin iptali için Finike Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuruda bulunduğunu aktardı. Tüketici Hakem Heyeti'nin kararını bekleyeceğini anlatan Çetin, sonrasında ise GSM şirketine tazminat davası açacağını belitti.
DHA