"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Toyota Verso 1.6 Premium Navi Valvematic

31 Mart 2014, Pazartesi
Verso, Toyota’nın Türkiye’de üretimi gerçekleştirilen, ihtiva ettiği teknolojik donanım ve geniş iç mekânıyla MPV sınıfında iddialı olmasıyla dikkat çekiyor.
İyi bir MPV olan Verso özellikle aileleri hem hacim, hem güvenlik hem de konfor noktasında üzmüyor.
Bu haftaki test misafirimiz olan makyajlı Verso, özellikle ön kısmında değişikliğe uğramış. Aracımız 1.6 Premium Navi isimli bir donanıma sahipti. Verso mercekli farlar ve LED gündüz farları ile daha agresif bir havaya bürünmüş. Tabiî genel anlamda yine de sade bir görüntü hâkim.
Premium donanımda itibaren açılmayan ama görüntü güzelliğini etkileyen Skyview cam tavan eşlik ediyor. Ayrıca dış aynalarda değişmiş. Dediğimiz üzere, iç mekan oldukça geniş ve ferah. Koltukların rahatlığı zaten klâsik. Sürücü koltuğunun pozisyonunu ayarlamada sıkıntı yok. Direksiyon simidi avucunuzun içinde adeta! Direksiyondan yol bilgisayarını, telefon ve müzik sistemini kolaylıkla ayarlayabiliyorsunuz, sıkıntı olmuyor.
Ön konsol koyu renk olarak dekorize edilmiş. Plastiklerin kalitesi fena değil. Aslında dışının sadeliği içerisi renklendirilerek aşılırsa güzel bir kombinasyon olabilir. Gösterge tablosuna baktığımızda ise ön konsolun ortasına yerleştirilmiş. Alışkanlığın dışında olduğu için başta hafif bir problem -belki- yaşayabilirsiniz. Bir de dikkatimi çeken nokta yol bilgisayarının eski teknoloji olarak kalması. Makyaja bu da dahil edilseymiş fena olmazmış.
Araç, Touch & Go Plus adı verilen dokunmatik ekrana sahip. Klâsik düğme olarak da konumlandırılan müzik, ses ve navigasyon özellikleri ile mönü seçiminde problem olmuyor. Ayrıca yol bilgisayarında kullanılan grafikler vasıtasıyla aracın sizin kullanımınıza verdiği tepkileri rahatlıkla izliyorsunuz. Eğer ekonomik kullanmayı özen gösteriyorsanız, bu noktada da en büyük yardımcınız bu grafik yapısı. Geniş ve feran bir araç olan Toyota Verso da, arka kısımda oldukça rahat. Rahat zira istediğinizde arka koltukları da ileri geri hareket ettirme şansınız var. 3. sıra koltuklar ise Elegant donanımda itibaren standartlaşıyor.  
Aracımız 5 koltuklu olarak kullanıldığında bagaj hacmi 484 lt, 3. sıra koltuklar olunca ise 155 lt oluyor.  Söylediğimiz üzere Premium donanımda bulunan Skyview cam tavan aracın içine ayrı bir ferahlık sağlıyor.

MOTOR VE PERFORMANS
Toyota Verso ülkemizde 1.6 ve 1.8 Valvematic benzinli motorlarla ve 1.6 dizel motorla birlikte 6 ileri düz vites kombinasyonuyla geliyor.  Kullanılan Valvematic denilen sistem ile hem sübapları hem de gaz kelebeği kontrol altında tutularak performans arttırılıyor. Böylece ekonomiklik sağlanırken daha düşük emisyon açığa çıkarılıyor. Bu sistemin özellikle uzun yolda ekonomikliğinizi arttırdığını özellikle söylesem yanlış olmaz. Kaputun altındaki motor 6400 d/d’da 132 HP güç ve 4400 d/d’da 160 Nm tork üretebiliyor. Bu motor 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş. Uyumları fena değil. Zira şehirçi resmî tüketim verisi 8.3 lt/100 verilmiş. Aşağı yukarı aynı veriyi yakalayabiliyorsunuz. Uzun yolda ise düşük değerler için 80-90 km/s civarında yol almanız gerekiyor. Limiti biraz aşınca haliyle tüketim değeri yükseliyor. Verso özellikle 90-100 km/s hızında sonra biraz lastik sesi almaya başlıyor. Bunu dışında bir ses duymak pek mümkün olmuyor. Bunu da artı bir değer olarak bir kenara not ediyoruz. Bu tür araçlarda kullanımın çok da dinamik olmasını beklemezsiniz. Verso’da bu anlamda beklentilerinizi karşılıyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER


Silindir Hacmi: 1598 cc
Max. Güç: 132 HP - 6400 d/d
Max. Tork: 160 Nm - 4400 d/d
Son hız: 185 km/s
0-100 km/s hızlanma: 11.7 sn
Şanzıman 6 ileri düz
Aks aralığı: 2780 mm
Boyutlar (uz./gen./yük.) 4460/1790/1630 mm
Ağırlık: 1500 kg
Bagaj hacmi 484 lt

YAKIT TÜKETİMİ
Şehirdışı: 5.6 lt/100 km
Şehiriçi: 8.3 lt/100 km
Ortalama: 6.6 lt/100 km
Test Ortalama: 6.6 lt/100 km
Emisyon (CO2): 154 g/km

Güvenlik noktasındaki Verso’nun çok iyi olduğunu belirtmem gerek. Her donanımda standart sunulan elektronik yardımcı sistemler; ESP, TRC (ÇekişKontrol Sistemi), EBD destekli ABS, Fren destek sistemi ve Toyota’nın HOC adını verdiği yokuşta kalkış sistemi mevcut. Bunun yanında her donanımda ön, yan, ön ve arka perde ve diz hava yastıkları standart olaraka var. En üst donanımda ise ihtiyacınız olan ve ‘ben şunu istiyorum’un karşılığı mevcut. Karşılığını verdikte sonra tabiî... Zengin bir donanım sunduğunu söylemeliyim. Verso 68 bin 300  TL ile 118 bin 800 TL arasında fiyatlara sahip.
Netice olarak, Verso, geniş iç hacmi, kullanımını kolaylığı ve yakıt tüketimi noktasında başarılı. Renksiz iç tasarımın değiştirilmesi ve plastik malzeme kalitesinin arttırılması ile daha heyecan verici bir hale gelmesi mümkün Verso’nun.

RECEP BOZDAĞ
[email protected]


Okunma Sayısı: 4001
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı