Türkiye’nin önde gelen otomotiv üreticilerinden Tofaş, 2015 yılının 3. çeyrek sonuçlarını açıkladı.
Tofaş, yılın ilk 9 aylık döneminde 6 milyar 952 milyon TL net satış geliri ile geçen yıla oranla yüzde 34’lük bir gelir artışı elde etti. Vergi öncesi şirketin net karı ise 468,5 milyon TL oldu.
Tofaş, yılın ilk 9 aylık periyotunda, üretim ve ihracat faaliyetlerinde sektör ortalamasının üzerinde bir performans sergiledi. Otomotiv şirketi, üretimde yüzde 25,9 artış kaydederek 196 bin adet ile Türkiye’deki toplam üretimin yüzde 20’sini gerçekleştirdi. Tofaş’ın üretiminin yüzde 25’ini binek, yüzde 75’ini ise hafif ticari araçlar oluşturdu.
Tofaş’ın üçüncü çeyrek sonu itibarıyla elde ettiği başarılı sonuçlar ihracat rakamlarına da yansıdı. Toplam sektör ihracatının yüzde 18’ini gerçekleştiren Tofaş’ın ihracat hacmi bir önceki yıla oranla yüzde 20 oranında artarak 126 bin adete yükseldi.
Tofaş temsil ettiği markalarıyla iç pazar perakende satışlarında toplam 74 bin 578 adet ile bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 33,8 büyüme kaydetti, toplam pazardan yüzde 11,2 pay aldı.
TÜKETİCİ FİAT EGEA İLE TANIŞTI
2015’in ilk 9 aylık döneminde yeni yatırımların hayata geçirilmesine odaklanan Tofaş, eylül ayında üretimine başladığı Fiat Egea’yı kasım ayında ilk olarak Türkiye’de satışa sunacak. Fiat Linea Türkiye’de en çok satılan araç oldu. Jeep markası ise yüzde 260 büyüme ile yerel pazarın en hızlı büyüyen markası olarak dikkat çekti.
İlk 9 aylık sonuçları değerlendiren Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, yeni model yatırımları ve Ar-Ge’de önemli bir aşama kaydettiklerini belirterek Tofaş’ın önümüzdeki dönemde yeni model projelerinin tamamının hayata geçirileceğini ifade etti. Ar-Ge çalışmaları ve yeni modellerin üretimi için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 200 milyon Euro’luk kredi anlaşması imzaladıklarını belirten Eroldu, şunları dile getirdi: “Ar-Ge ve üretim faaliyetlerimizin yanı sıra Türkiye’de 6 farklı markayı temsil etmekten büyük memnuniyet duyuyoruz. Fiat markasının Türkiye’deki güçlü varlığının yanı sıra, örneğin Jeep markasının global pazarlarda ve Türkiye’deki kayda değer yükselişi, otomotiv dünyasının rüya markası Ferrari’nin iddiası da bizim için değerli bir motivasyon kaynağı. Yeni lansmanını gerçekleştirdiğimiz Egea modeli de kendi segmentinde çok iddialı bir model. Egea’nın Türkiye’de ve dünyanın farklı ülkelerinde geniş kitlelerin beklentilerini başarıyla karşılayacağına inanıyoruz. 2015’i başarılı bir yıl olarak geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Yeni modellerimizin devreye girmesiyle birlikte bu eğilimin 2016 yılında daha iyiye gideceğini düşünüyoruz. 2015’teki en önemli atılımlarımızdan biri olan Egea’nın ardından önümüzdeki yıl yeni hatchback ve station wagon modellerimizi pazara sunacağız.”