Sosyal ağ Facebook, Facebook Audience Network’ün IHS Technology şirketine yaptırdığı doğal reklamlar ile ilgili araştırmanın bulgularını açıkladı.
Buna göre süratle büyüyen doğal reklamlar, daha da büyüyecek. 2020’de dijital reklam bütçelerinin yüzde 75,9’u mobile ayrılacak. Burada doğal reklamlar önemli rol oynayacak. 2020’de mobil display reklamların yüzde 63,2’si doğal reklam olacak ve reklam verenlerin dünyada toplam giderleri 53 milyar doları bulacak.
Araştırmaya göre tüketiciler, standart banner reklamlara oranlara doğal reklamlarla yüzde 20-60 seviyesinde daha çok etkileşimde bulunuyor. Buna ek olarak doğal reklamlar ile reklam verenlerin tüketicileri elde tutma oranı 3 katına kadar çıkabiliyor. Doğal reklamlardan elde edilen gelirin ardında en önemli gücün Facebook ve Instagram gibi uygulama içi tanıtım filmleri olduğu görülüyor. En süratli büyümenin ise Facebook Audience Network gibi üçüncü tarafların sunduğu hizmetlerde elde edileceği ifade ediliyor.
Facebook Audience Network’te doğal reklam formatlarını kullanan uygulamaların yüzdesi 2015’in ilk 3 ayından bu yana 10 kat arttığı görülüyor. Audience Network’teki uygulamaların yüzde 50’sini aşan bölümü doğal reklamları kullanıyor.