Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, tabiat bilimleri, fen bilimlerinin ufkumuzun açılması ve tefekkür dünyamızın gelişmesi için çok önemli alanlar olduğuna dikkat çekti.
Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, “Tabiat bilimleri, fen bilimleri ufkumuzun açılması ve tefekkür dünyamızın gelişmesi için çok önemli alanlar. Dini bilimlerin dışındaki alanlarda ne kadar çok okursak Kur’ân-ı Kerîm’i daha iyi anlarız.” dedi.
Erbaş, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Camii’nde hutbe okudu, Cuma namazı kıldırdı. Allah’ın Hazreti Muhammed’e (asm) ilk vahyini okumak, yazmak, ilim, irfan sahibi olmak konusu ile ilgili gönderdiğini belirten Erbaş, Alak Sûresi’nin ilk 5 âyetinde bütün insanlığı okumaya ve yazmaya teşvik ettiğini söyledi.
Öğrencilerin kendilerini yetiştirme konusunda sadece ders kitaplarıyla yetinmeden farklı alanlarda okumaya önem vermeleri gerektiğini vurgulayan Erbaş, beşikten mezara kadar okumak, öğrenmek ve ilim sahibi olmanın Hazreti Muhammed (asm) tarafından tavsiye edildiğini dile getirdi.
Hem dinî, hem müsbet ilimler
Ecdadın, medeniyetin ilim, irfan, bilgi ve hikmet yolunda ilerlediği asırlarda elinde hep kitap ve kalem olduğuna işaret eden Erbaş, “Okumuşlar, yazmışlar ve yazdıklarını uzak beldelere kadar ulaştırmaya çalışmışlar. Bizim ilim geleneğimizde bugünkü gibi kalın duvarlarla araları açılmış branş- laşma çok fazla yoktu. Dinî ilimlerde zirvede olan bir âlimimizin aynı zamanda müsbet ilimlerde de zirvede olduğunu görebiliyoruz. Müsbet ilim, laboratuvarlarda deneyler neticesinde tesbit edilmiş, doğruluğu ispatlanmış ilim anlamına geliyor.” diye konuştu. Erbaş, İbn-i Sina’nın hem fiilî hem de müsbet ilimlerde zirvede olduğunu belirterek, dinî ilimlerde zirvede olan Akşemseddin Hazretleri’nin aynı zamanda matematik uzmanı da olduğunu söyledi.
Tefekkür dünyamızı geliştirelim
Erbaş, şöyle devam etti: “Tabiat bilimleri, fen bilimleri ufkumuzun açılması ve tefekkür dünyamızın gelişmesi için çok önemli alanlar. Dinî bilimlerin dışındaki alanlarda ne kadar çok okursak Kur’ân-ı Kerîm’i daha iyi anlarız. Astronomi konusunda birkaç kitap, birkaç makale okuyan bir insan Yasin Sûresi’ndeki güneşin hareketi, ayın hareketiyle ilgili âyetleri daha iyi anlar. İnterdisipliner metot diye bir metot vardır. Esasında bu bizim ilim geleneğimize de uygundur. Disiplinler arası bilgi sahibi olmaya interdisipliner denir. Yani ilahiyat alanında eğitim alan bir öğrencinin farklı fakültelerde okutulan derslerden de haberdar olması, mühendislik okuyan bir öğrencinin ilahiyat alanında okutulan derslerden de haberdar olması bu anlama geliyor. Esasında bizim de özen göstermemiz gereken bir metottur.”
***
Prof. Dr. Ali Erbaş'ın açıklamaları, Din ilimleri ile Fen ilimlerinin birlikte okutulması konusu üzerinde önemle duran Büyük İslam Alimi ve Mütefekkiri Bediüzzaman Said Nursi'nin bir asır önce önemine vurgu yaparak gündeme getirdiği ve din ilimleri ile fen ilimlerinin birlikte okutulması temeline dayanan bir üniversite projesi olan ''Medreset’üz Zehra'' projesini hatırlattı.
''Medreset’üz Zehra'' ile ilgili detaylı bilgileri haberin sonundaki makalelerden edinebilirsiniz.
Tıklayınız:
Bediüzzaman’ın tefsir projesi buydu
Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Erbaş'ın açıklamaları Bediüzzaman'ı hatırlattı
***
Konuyla benzer içerikler:
Din ve fen ilimlerinin birlikte okutulduğu bir Bediüzzaman Üniversitesi
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/gundem/din-ve-fen-ilimlerinin-birlikte-okutuldugu-bir-bediuzzaman-universitesi_370309
481 yıllık Osmanlı mirasında Bediüzzaman'ı hatırlatan uygulama
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/foto-galeri/481-yillik-osmanli-mirasinda-bediuzzaman-i-hatirlatan-uygulama_450680
Medresetüzzehra: “San’at, marifet ve ittifak”
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/enstitu/medresetuzzehra-san-at-marifet-ve-ittifak_456255
***
Risale-i Nur’u niçin çok okumalıyız, Risale-i Nur, neden bu asra bakan bir tefsirdir?
Risale-i Nur eserleri, muhtevası, telif ediliş tarzı, dili ve düzeni itibariyle diğer İslâmî eser ve tefsirlerden farklıdır.
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/suleyman-kosmene/risale-i-nur-u-nicin-cok-okumaliyiz_414017
Medresetüzzehra bir Esma okuludur
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/enstitu/medresetuzzehra-bir-esma-okuludur_456887
Tabiat
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/enstitu/tabiat_455689
Bu zamanda Risale-i Nur mu okunurmuş?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/seyda-sultan-zengin/bu-zamanda-risale-i-nur-mu-okunurmus_431088
Risale-i Nur’un dilini çözmek
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/enstitu/risale-i-nur-un-dilini-cozmek_440547
Mehmet Akif: En büyük âlim odur ki; İşaratü’l-İ’caz’ı anlasın...
Mehmet Akif Ersoy'un Büyük İslam Alimi Bediüzzaman Said Nursi ve Kur'an-ı Hakim'in hakikatli ve nurlu bir tefsiri olan Risale-i Nur Külliyatı ile ilgili değerlendirmeleri Risale-i Nur'un muhteva ve mesajının anlaşılması noktasında oldukça önem taşımaktadır.
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/gundem/mehmet-akif-en-buyuk-alim-odur-ki-isaratu-l-i-caz-i-anlasin_419602
Doğru İslâmı anlama projesi: Medresetü’z - Zehra
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/halil-elitok/dogru-islami-anlama-projesi-medresetu-z-zehra_389766
Sonsuz gençliği kazanmanın anahtarı: Gençlik Rehberi
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/kultur-sanat/sonsuz-gencligi-kazanmanin-anahtari-genclik-rehberi_436679
Risale-i Nur’dan doğru İslâmiyet dersini alan bir genç...
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/gundem/risale-i-nur-dan-dogru-islamiyet-dersini-alan-bir-genc_432625
***
Tıklayınız:
Doğru İslâmı anlama projesi: Medresetü’z - Zehra
Yüksek asrın insanları Bediüzzaman’ı anlıyor
AA