ürkiye, yeni sloganı ''Turkey Home''la, New York Times Turizm fuarına katıldı. 2015 New York Times Turizm Fuarı New York'taki Jacob Javits Kongre Merkezi'nde açıldı.
Güney Afrika'nın ''altın sponsorluğu''yla birlikte, Türkiye'nin ve ABD'nin Florida eyaletinin ''gümüş sponsor''luğunda gerçekleştirilen New York Times Turizm Fuarı, ilk gününde, dünyanın değişik bölgelerinden sektör temsilcilerini ağırladı.
Afrika, Asya, Avustralya/Güney Pasifik, Kanada, Karayipler, Avrupa, Latin Amerika, Meksika ve ABD bölümleri altında 500'den fazla katılımcının yer aldığı fuarda Türkiye, önceki yıllarda olduğu gibi bu kez de fuarın girişinde stant açtı. Fuar, 24 Ocak'tan itibaren 2 gün boyunca tüketicilere de açılacak.
New York Türk Kültür ve Turizm Ofisinin önderliğindeki Türkiye standında Türk Hava Yolları, World of Travel, Pacha Tours, Euphrates Tours Cappadocia, Travel Shop Turkey, DBX Travel, Tura Turizm, Çukurova Development Agency ve Çannakale Savaşı'nın 100. yılını öne çıkaran Çanakkale Valiliği kuruluş ve firmalarının masaları bulunuyor.
Turizm sektörü temsilcileri ve seyahat uzmanlarının katıldığı fuarın ilk gününde, Türkiye standına gelen ziyaretçilere, simit, baklava, lokum ve cezerye ikram edildi.
Fuarda, New York Times Seyahat Endüstrisi Konferansı, seyahat dünyasının profesyonellerine kapsamlı bir eğitim programı sunarken, özel seyahat deneyimleri, değişen durumlardaki rezervasyon yöntemleri, havayolu ve otel trendleri ele alınıyor.
Türk Kültür ve Turizm Ateşesi Fatoş Özsoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin New York Times Turizm fuarının sponsorlarından biri olduğunu ve bu yüzden fuarın girişinde en güzel yerde stant açtığını bildirdi. Özsoy, bu sene fuara, İstanbul, Kapadokya, Efes gibi 12 hedef bölgenin yanısıra özellikle Çanakkale Zaferi'nin 100. yılı dolayısıyla Çanakkale Valiliğini de davet ettiklerini kaydetti. Fuara olan ilgiden memnun olduklarını belirten Özsoy, geçen sene ABD'den Türkiye'ye 800 bin turist geldiğini ve bunun daha artmasını beklediklerini ifade etti.
Özsoy, Washington ve LA ofisleri ile toplam 10 fuara katıldıklarını vurgulayarak, New York ofisi olarak, Meksika'nın en büyük turizm fuarına da katılacaklarını bildirdi.
140 metre karelik bir alanla fuara katıldıklarını dile getiren New York Türk Kültür ve Turizm Ofisi Direktörü Murat Karakuş ise son bir yılda, yaşanan bölgesel faktörler de göze alındığında Türkiye'nin ABD pazarında bir istikrar yakaladığını bildirdi. Karakuş, özel projelerle birlikte bu pazarda nasıl istikrarlı olarak büyüyebilineceğinin ve bunun yöntemlerinin araştırılarak o yönünde çalışacaklarını ifade etti.
"Türkiye Home'' sloganı
Karakuş, Türkiye'nin ''Turkey Home'' sloganını New York Times Turizm Fuarı'nda 2015 yılında ilk defa kullandığını bildirdi.
Direktör Karakuş, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın önümüzdeki yıllarda da bu konsepte odaklanacağını ifade etti.
Daha önce uzun yıllar uluslararası slogan olarak ''Welcomes you''u kullanan Türkiye, New York Turizm Fuarı'nda dünyanın değişik bölgelerinden gelen ziyaretçilerini standında bu sloganla karşıladı.
Bu yıl ilk defa ABD'deki fuara katılan Küba standı yöneticisi Mildred Diaz da ABD'nin ilk defa kendilerine Küba'ya Amerikalıları götürmek için lisans verdiğini belirtirken, ''Ancak hala bir takım kurallar uygulanmaya devam ediyor'' dedi.
2014 yılında 36 milyon 800 bin yabancı turist çeken Türkiye yabancı turist sayısında önceki yıla göre yüzde 5,52 artış sağladı.
AA