Son zamanların en çok konuşulan konularından biri olan Yapay ZekÂ, 2018 yılında 167.187 haber konu oldu. Yapay zekâ, ülkeler arasında da ciddi bir rekabet alanı da oluşturdu.
Yapay zekâ, gündelik hayatımızın pek çok alanına sirayet etmiş durumda. Yapay zekânın yükselişini ve yaygınlaşmasını olumlu açıdan değerlendirenler olduğu gibi, olumsuz yorumlayanlar da var. Medya Takip Merkezi’nin yaptığı araştırmada, uzmanlara göre, bizlere nasıl bir gelecek sunacağı merak edilen bu yeniliğin hızlı gelişiminin en önemli nedeni, günümüzde eskisinden çok daha fazla veri bulunması olarak gösteriliyor. Teknolojik gelişmelerin kartopu gibi yuvarlanarak büyümesi de yapay zekâyı daha uygulanabilir hale getiriyor.
Ülkelerin yeni rekabet alanı
Yapay zekâ, ülkeler arasında da ciddi bir rekabet alanı da oluşturdu. ABD ve Çin, bu alana en çok yatırım yapan ülkelerin başında geliyor. Çin, 2030 yılına kadar dünyanın en büyük yapay zekâ gücü olmayı hedeflediğini duyurdu. Bunun yanı sıra, Kanada başta olmak üzere çok sayıda ülke “milli yapay zekâ stratejilerini” açıkladı. Türkiye’de de “milli yapay zekâ” projeleri üreten kurumlar var. Turkcell, Türkçe konuşan yerli sanal asistanını çok yakında piyasaya sürmeye hazırlanıyor.
İstihdam konusunda insanlığın korkulu rüyası
Farklı projelerle her alanda gelişim gösteren yapay zekâ, aynı zamanda istihdam konusunda insanlığın korkulu rüyası haline geldi. Yapay zekâ, küresel ekonomiyi şekillendirmeye devam ederken, geleceğin iş dünyasına dair yapılan açıklamaların da ardı arkası kesilmiyor. Yapay zekâ kullanan firmaların yüzde 70’i bulut tabanlı kurumsal yazılımların olanaklarına sahipken; yüzde 65’i de bulut destekli geliştirme hizmetleri sayesinde yapay zekâ uygulamaları yapılabilecek. Diğer yandan 2020 yılı itibarıyla, yapay zekâ ile hazırlanan kurumsal yazılımların ve bulut tabanlı yapay zekâ geliştirme hizmetlerinin payı yükselecek.
167.187 haber
Büyük bir hızla gelişen bu teknoloji hakkında her an yeni bir habere rastlamak mümkün. Medya Takip Merkezi (MTM), yapay zekâ konusunda 2018 yılında medyada ne kadar haberin bulunduğunu araştırdı. Yapılan araştırma sonucunda yapay zekânın geçtiğimiz yıl medyada toplam 167 bin 187 haberde yer aldığı tespit edildi. Araştırmaya göre 2018 yılında, yazılı basında 23.076, görsel basında 4.473 ve internet medyasında 139.638 yapay zeka haberi yapıldı.
Haber: Fethiye Akay