Haberler |
Türkiye’ye spam yasası lâzım |
Fİrmalar, ürün tanıtımlarını pahalı olan TV reklâmları, görselliği bulunmayan radyolar yerine, aynı anda 100 bin kişiye mail gönderebildikleri e-pazarlama (e-marketing) yöntemini tercih etmeye başladı. Dünyada da hızla yayılan bu yöntem sebebiyle Türkiye’de mail adreslerinin satıldığı ayrı bir sektör oluştu. Toplu mail gönderimi yapan kişi ve yazılım şirketlerinden alınan bilgiye göre, son yıllarda hızla gelişen teknoloji ve internet kullanımı, firmaların tüketiciye farklı ama oldukça kolay yollardan ulaşmasını sağlıyor. Birkaç yıl öncesine kadar kapıdan satış yöntemiyle her kapıyı çalan, ürününü satamasa bile tanıtma imkânı bulan firmalar, TV reklâmlarının pahalı olması sebebiyle son dönemlerde internete sarıldı. İnternet, firmalara aynı anda 150 bin kişiye ulaşma imkânı sağladı. Türkiye’de henüz yeni yeni yayılmaya başlayan e-pazarlama yöntemi ile firmalar hazırladıkları kampanyayı ya da reklâmı 150 bin kişinin e-mail adresine gönderebiliyor. Bu yöntemin Türkiye’de ilgi görmesi, mail adreslerinin satıldığı bir sektörü oluşturdu. Türkiye’de birçok kişi ya da kuruluş, elinde bulunan mail adreslerini talep eden firmalara belirli ücretlerde satıyor. Meselâ 1 milyon mail adresine gönderim fiyatı 300-4 bin TL, 20 bin adrese gönderim ise 50-150 TL arasında değişiyor. Firma sadece bir kez gönderebiliyor, ikinci gönderim için aynı ücreti ödemek zorunda kalıyor. Spam mail yollamanın ve mail toplayıp satmanın ABD’de yasak olduğunu belirten uzmanlar, Türkiye’de de derhal benzeri bir yasa çıkarılması gerektiğini aksi halde kişisel bilgi olan mail adresinin alınıp satılmaya devam edileceğini ve insanların mail adreslerinden spam temizlemekle uğraşarak zaman kaybet-meye devam edeceklerini belirtiyor. Bursa / aa |
28.05.2009 |