Haberler |
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YERİ YOK |
“Türküm, doğruyum, çalışkanım” diye başlayan ve okullarda her sabah öğrencilere hep bir ağızdan tekrarlatılan “Andımız”ın, gerek metin olarak ihtiva ettiği ifadeler, gerekse tekrarlatılma yöntemi açısından demokratik ve çağdaş eğitim anlayışı, pedagoji kuralları, toplum ve dünya gerçekleriyle bağdaşmadığına dikkat çekilirken, bu uygulamaya artık son verilmesi gerektiği vurgulanıyor. BAKAN: “TARTIŞILSIN” DEDİM
Millî Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, ilköğretim okullarında okunan andın kaldırılması görüşünü kendisinin ifade etmediğini, katıldığı bir televizyon programında bir üniversite öğrencisinin, bu konunun tartışılabileceğine ilişkin fikrini söylediğini, kendisinin de ''Tartışılabilir'' dediğini vurgulayarak, ''Bir görüş oluşturduğumda paylaşırım ancak bir görüş oluşturmadım'' dedi.
Çağdışı and kalksın
“TÜRKÜM, doğruyum, çalışkanım” diye başlayan ve okullarda her sabah öğrencilere hep bir ağızdan tekrarlatılan “Andımız”ın, gerek metin olarak ihtiva ettiği ifadeler, gerekse tekrarlatılma yöntem açısından demokratik ve çağdaş eğitim anlayışı, pedagoji kuralları, toplum ve dünya gerçekleriyle bağdaşmadığına dikkat çekilirken, bu uygulamaya artık son verilmesi gerektiği vurgulanıyor. Millî Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, öğrenci andının kaldırılması yönünde bir görüş belirtmediğini söyledi. Çubukçu, “Konu tartışılabilir ama ben bir görüş oluşturmadım. Oluşturunca söylerim” dedi. TBMM’de gazetecilerin sorularını cevaplayan Millî Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, ‘’Andın kaldırılması söz konusu mu?’’ sorusu üzerine, NTV’de konuk olduğu Neden programında, bir üniversite öğrencisinin, bu konunun tartışılabileceğine ilişkin fikrini söylediğini belirtti. Kendisinin de tartışılabileceğini dile getirdiğini vurgulayan Çubukçu, şunları kaydetti: ”Orada bulunan gençlere, tartışma kültürüne sahip olmalarını, özgürlükçü, yeni fikirlere açık olmalarını, bir çok konuyu tartışma kültürü içinde özümsemelerini tavsiye ediyorum. O rahatlık içinde, bazı fikirler hoşunuza gitse de gitmese de fikir özgürlüğü çerçevesinde ifade edilebilir. O genç de bu doğrultuda, görüş ifade etti. Bu görüşü ben ifade etmedim, ‘katılıyorum’ demedim. Sadece ‘tartışılabilir’ dedim. Bu, biraz da her konunun gençlerce özgür ortamlarda tartışılabilir olduğuna ilişkin bir şeydi. Böyle bir şeyi şu anda açıklıyor olmam da tartışma kültüründe nerede olduğumuzu ortaya koyuyor. Genç bir insanın, her türlü fikirlerini bana söylemesini istedim. Özgür ortamda, genç, üniversite öğrencisi bir delikanlı fikirlerini ifade ediyor, benim değil. Ben bir görüş oluşturduğum zaman, zaten görüşüm olarak paylaşırım. Ben bir görüş oluşturmadım.’’ |
22.05.2009 |