EGE Ağaç ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Tarakçıoğlu, ekonomik kriz sonrasında Euro pazarı olarak kabul ettikleri Avrupa pazarındaki daralmayı komşu ülkelere yönelerek aşmayı hedeflediklerini söyledi.
2009 Yılı Malî Genel Kurul sonrasında gazetecilerin sorularını cevaplandıran Tarakçıoğlu, bu kapsamda Suriye ve Irak başta olmak üzere komşu ülkelere yönelik pazarlama çalışmalarına ağırlık verdiklerini kaydetti. Tarakçıoğlu, ayrıca son dönemde yurtdışındaki tanıtım çalışmalarını arttırmak için Yurtdışı Tanıtım Grubu oluşturduklarını belirterek, “‘Türkiye Hazır’ sloganıyla hazırladığımız özel tanıtım afişlerimiz Milano’daki iki havaalanında da yerini aldı. Ayrıca hazırladığımız özel katalogları dünya genelinde fuarlarda dağıtıyoruz. Hedef ülkeler arasında Rusya, Almanya, Fransa, Yunanistan’da yer alıyor” diye konuştu.
ORMAN ÜRÜNLERİYLE
İŞSİZLİĞE ÇARE OLACAK
Hükümetin kriz sebebiyle artan işsizliği frenlemek için istihdam edeceği geçici işçilerin bir bölümünü ormanlarda kekik, adaçayı, defne ve biberiye gibi ürünlerin toplanması işi için alacağına değinen Tarakçıoğlu, Orman ve Çevre Bakanlığı ile bu konuda görüştüklerini, birlik olarak üreticilere fidan yardımı yaptıklarını hatırlattı. Bakanlığın kekik, adaçayı ve biberiye gibi kullanımı artan ürünlerin odun dışı orman ürünü olarak tanımlanmasının olumlu bir gelişme olduğunu belirten Tarakçıoğlu, “İstihdam sıkıntısını aşmak için adaçayı, biberiye, defne, kekik ile tıbbî aromatik ürünlerin toplatılarak, bu insanlara bir gelir kapısı yaratmak istiyoruz. Bakanlık bu ürünleri üretmek ve toplamak için tevşik edici karar aldı” diye konuştu.
DÖVİZDEKİ ARTIŞ
MOBİLYACILARA YARADI
Mobilya sektörünün dövizdeki değer artışı dolayısıyla ihracat rakamlarını koruduğunu aktaran Tarakçıoğlu, “İç piyasada mobilyaya uygulanan KDV indiriminin hammadde fiyatlarına yansıması durumunda bu ihracatında yararına olacaktı. Kurun yükselmesiyle mobilya üreticileri ithalat baskısından kurtuldu. Nefes aldık” dedi.
|