1) Teşvik paketi süresi ve indirim oranları açısından yeterli mi?
2007 ile 2008'in Ocak-Şubat aylarını kıyasladığımızda, otomobil pazarının % 30 ticarî araç pazarının % 49, toplam pazarın da % 38 düştüğü bir dönemde, 3 ay süre ile ÖTV oranlarının düşmesi sevindirici bir gelişmedir. Daihatsu'da 1600 cc'den düşük motorlu araçlarda gerçekleşen % 50'nin üzerinde ÖTV indiriminin tamamını fiyatlarımıza yansıttık. Bu da fiyatlarımızda ÖTV indirimi öncesi fiyatlarımızla kıyasladığımızda 6.250 TL'ye varan indirimlere ulaşmamızı sağlamıştır. İndirim oranı olması gereken minimum indirim oranıdır ve bu aşamada özellikle tüketici tarafını memnun edecektir. 3 ay kimine gore kısa, kimine gore uzun gelebilir ama kesin olan bir sey var ki, o da araç fiyatlarının bugün itibari ile en düşük seviyede olduğudur. Alımlarını erteleyen, arabaya ihtiyacı olan ya da değiştirmekte kararsız kalan tüketicilerin vakit kaybetmeden ve stoklardaki ürünler azalmadan kendilerine en yakın hissettikleri markalara yönelmeleri en akıllıca hareket olacaktır.
2) İkinci el pazarı içinde ayrı bir teşvik paketi uygulanabilir mi? (belli bir yaşa kadar vergiden muafiyet gibi)
Bu da mümkün olabilir, özellikle 2. el tasıt kredilerinde bankalar aldıkları dosya parası, kkdf, bsmv gibi kalemleri almayabilir, aynı zamanda 2. el taşıt kredilerini sübvanse edebilir.
DAIHATSU KARŞILAŞTIRMALI FİYATLAR
2009 model eski fiyat yeni fiyat
Terios 1.3 Düz vites 36.250 31.499
Terios 1.5 Otom. Silver 39.750 34.999
Materia Düz Vites Silver 30.500 26.499
Materia Otom. Vites Gold 33.000 28.999
Sirion 1.0 Düz Vites
(Klima+ABS) 24.250 20.999
Sirion 1.3 Otom. Vites 24.990 21.999
|