D&F Institute Yönetim Pazarlama Satış & Eğitim Danışmanlık Organizasyon Şirketi eğitmenlerinden Fırat Çapkın, şirketlerde profesyonelleşmenin kapıdaki kapıcıdan başlaması gerektiğini kaydetti.
Yeni Asya Sürekli Eğitim Merkezi’nin (YASEM) eğitim faaliyetleri devam ediyor. Bu hafta sonu Yeni Asya Seminer Salonunda Reklam Departmanımızın işbirliğiyle “Satış ve Pazarlamada Profesyonellik” semineri gerçekleştirildi. D&F Institute eğitmenlerinden Fırat Çapkın’ın verdiği seminerde, satış ve pazarlamada dikkat edilmesi gereken temel noktalar ele alındı.
Günümüzde “Ne üretirsem satarım?” anlayışının yerini “Satmak için ne üretmeliyim?” anlayışına bıraktığını belirten Fırat Çapkın, şirketlerin bu anlayışla kendi geleneksel anlayışlarında değişikliklere gittiklerini söyledi. Şirketlerde profesyonelleşmenin kapıdaki kapıcıdan başlaması gerektiğini vurgulayan Fırat Çapkın, kapıcı ile tepe yöneticinin aynı anlayışı benimsemesiyle şirketlerde profesyonelliğin gerçekleştiğini kaydetti. Fırat Çapkın, profesyonelliği yakalayan şirketlerin bu çizgilerini devam ettirebilmeleri için ise, kazandıklarının bir kısmını teknolojik yatırımlara harcaması, bir kısmını da çalışanlarıyla paylaşması gerektiğini vurguladı.
Fırat Çapkın, şirketlerde satışların düşmesinin o şirketin ömrünün kısalmasına, gerekli tedbirler alınmadığı takdirde de iflâsına sebebiyet verdiği ifade etti. Bir satış görevlisinin müşteriye giderken mutlaka A, B, C gibi farklı satış planlarıyla gitmesi gerektiğini söyleyen Fırat Çapkın, “Satışın iki ana damarı vardır. Bunlardan birincisi müşteriye doğru soruları sorup, onun ihtiyaçlarını tesbit etmek satışı gerçekleştirmektir. İkincisi ise çatışmaları yönetmektir. Bir misafir gelirken evde nasıl hazırlık yapıyorsak müşteri ile görüşürken de aynı şekilde hazırlıklı olmalıyız” diye konuştu. Seminer sonunda katılımcılara YASEM katılım sertifikaları verildi.
|