TÜRK Eğitim Derneği (TED) Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, ‘’Türkiye’de parası olanın eğitime devam etme hakkıyla köydeki çocuğun aynı sınavda değerlendirilerek eğitime devam etme hakkının eşit tutulması kadar büyük bir saçmalık olamaz’’ dedi.
Genel Başkan Pehlivanoğlu, TED Samsun Koleji’ni ziyareti sırasında yaptığı açıklamada, Türkiye’de eğitimin ‘’pansuman’’ sistemi haline dönüştüğünü belirterek, test sistemiyle boğulmuş, sosyal zekâdan uzak bir eğitim sistemi uygulandığını öne sürdü. Yılda yaklaşık 10 milyar dolar gibi bir kaynağın test sistemine harcandığını ifade eden Pehlivanoğlu, ilköğretim 4. sınıftan başlayarak çocukların okulda eğitim görmelerinin sağlanması yerine okul dışında eğitim aldırılıp test mücadelesi içine sokulduğunu söyledi. Türkiye’deki en büyük sosyal adaletsizliğin eğitimde yaşandığını savunan Pehlivanoğlu, şöyle konuştu: ‘’Türkiye’de parası olanın eğitime devam etme hakkıyla köydeki çocuğun aynı sınavda değerlendirilerek eğitime devam etme hakkının eşit tutulması kadar büyük bir saçmalık olamaz. Bugün artık dershaneler sistem olarak yetmez hale getirildi. Özel ders de yetmez hale getirilmeye başlandı. Bu işler tamamen maddî imkânla paralel hale dönüşmüştür. Aslında yapılması gereken şey, Türkiye’deki makas açıklığının kapanmasıdır. 15 yıl sonra Türkiye Cumhuriyeti artık genç nüfus olmaktan çıkacak. Dünyayla rekabet edecek nitelikte ve üretken gençlik oluşturamazsak istihdamlarıyla üretebilecek bir gençlik oluşturamazsak maalesef ülkemizin geleceğiyle ilgili çok büyük endişe duymamız gerektiğini düşünüyorum.’’
Selçuk Pehlivanoğlu, Türkiye’nin eğitimde yaşanan sosyal adaletsizlik için ulusal programa ihtiyacı olduğunu ifade etti. ‘’Türkiye’nin kaynaklarının yetersiz olduğuna inanmıyoruz’’ diyen Pehlivanoğlu, şöyle devam etti: ‘’Ülkenin kaynaklarının doğru organize edilemediği kanaatindeyiz. Ulusal program bakandan bakana, YÖK başkanından YÖK başkanına değişmeyecek, toplumun tüm kesitlerinin katıldığı, ülkenin eğitiminin ana ekseninin değişmeyeceği bir programa ihtiyacı var. Çünkü pansuman tedavisiyle 21. yüzyılda eğitimi adam etmenizin mümkün olmadığı kanaatindeyiz. Eğitim bir bütündür. Eğitimi parça parça ele alıp parça parça çözümlemelerle bir noktaya getirmeniz mümkün değildir.’’
Türkiye’nin en büyük hastalığının, çalışmaların akademik olarak kalıp topluma yansıtılmadan raflara konulması olduğunu savunan Pehlivanoğlu, TED olarak en büyük farklarının hiçbir çalışmayı yarım bırakmamak olduğunu kaydetti.
|