KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, yabancı turisti ‘’duygusal anlatımlarla’’ etkilemek için 2009’da Türkiye’yi yabancı yazar ve sanatçı geçidi haline getireceklerini bildirdi.
Günay, ‘’İnsanlar açık hava reklamlarından çok, dergi, gazete ve televizyonlarda özel olarak duygu anlatan ifadelerden etkileniyor. Buraya gelmiş bir sanatçının duygusal bir sözü daha etkili oluyor. O yüzden 2009’da daha interaktif yöntemlere, yemek, seyahat ve müzik yazarları ile sanatçı konuk etmeye daha çok ağırlık vermek kararındayız’’ dedi.
Bakan Günay, 2009 yılı reklam ihalesine ‘’daha çok bu yıl çalıştıkları firmaların’’ katıldığını ve başarıları sebebiyle, gelecek yılki tanıtımları da çoğunlukla bu firmaların yürüteceğini ifade etti. Kültür ve Turizm Bakanı Günay, bayramdan sonra kamuoyuna tanıtılacak yeni görsellerin, Ocak ayından itibaren 80 civarındaki ülkede yayımlanacağını söyledi. Turistlerin karar verirken ‘’duygusal anlatımlardan etkilendiği’’ne dikkati çeken Günay, bu nedenle Türkiye’yi 2009’da yabancı yazar ve sanatçı geçidi haline getireceklerini ifade etti. Gelecek yılki reklamlarda da genel anlatımlar yerine, yalnızca Türkiye’yi çağrıştıracak görsel seçimlerine özen gösterileceğini dile getiren Günay, ‘’İlk kez geçen yıl başlanan destinasyon odaklı tanıtımından da memnunuz ve yeni bir yaklaşım olarak devam ettireceğiz. İstanbul’u, Kapadokya’yı, Antalya’yı, belki biraz daha güvenlik ortamı gelişince Güneydoğu’daki o emsalsiz kültür coğrafyasını özel bir destinasyon olarak öne çıkarma niyet ve gayretlerimiz çoğalacak. Bu yeni bir yaklaşım’’ dedi.
|