Ürün gamını olabildiğince zenginleştirme politikasını her zaman takip eden Peugeot, yepyeni bir Peugeot 206 modelini sunuyor. Peugeot 206 Sedan, 206 gamının üç ve beş kapı, CC ve SW modellerinin ardından beşinci üyesi olacak.
Dünya prömiyeri, 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilen bu çekici Sedan, 206'nın temel özelliklerinden ilham alınarak XXI. yüzyıl müşteri beklentilerine yenilikçi çözümler getirmek üzere tasarlanmış.
206 Sedan'ın 4.188 mm'lik uzunluğu, hatchback kardeşinden 353 mm daha fazla. Bu artış bagaj hacmine de yansımış ve 420 lt'lik bir bagaj elde edilmiş. Otomobilin sürücü koltuğuna geçtiğimizde, hatchback karoserli versiyonlardan farklı olmayan bir yapıyla karşılaşıyoruz.
Ön tarafta diz ve baş mesafesi yönünden sıkıntı oluşturmayan otomobilin, arka koltuklarındaki baş mesafesi biraz kısıtlı. Pasif güvenlik ekipmanı olarak önde iki havayastığı bulunan Comfort donanım seviyesinde, arka koltuklarda başlık sunulmuyor. Başlıklar Executive modelinde bulunuyor.
Rakiplerine göre ferah bir sürüş pozisyonu sunan 206 Sedan'da kullanılan 1360 cc'lik, sıralı dört silindirli, üstten tek egzantrikli ve 8 supaplı motor sunmakta. Motor gücünün 75 HP ve torkun da 120 Nm gibi makul bir değer olmakta. 1006 kg gibi hafif karoseri sayesinde 206 Sedan yeterince canlı ve çekiş sorunu oluşturmuyor.
Üretimi 6 milyona ulaşmış bir gamın üyesi olarak 206 Sedan, modern ve çekici görüntüsünü Peugeot Tasarım Merkezi'ne borçlu. 206 Sedan, görünümüne önem veren, estetik açıdan mükemmel bir otomobil arzulayan, bütün bunların yanı sıra güvenli ve sağlam bir otomobile sahip olmak isteyen geniş bir müşteri yelpazesine hitap ediyor.
206 Sedan da şiddetli darbe anında aynı yolcu koruma kapasitesine sahip. Bütün 206'larda ortak olan ön blokta, sağlam bir şekilde tasarlanmış, her birinde ve ön kısımda darbe durumunda (4,5 t yüke kadar) programlı deformasyonun sisteminden optimum düzeyde yararlanılmasını sağlayan oluklar barındıran kuşaklar bulunmaktadır.
Yol tutuş sistemleri olarak 206 Sedan, Peugeot'nun bütün gam tarafından tanınan ve kullanılan geleneksel bilgi birikiminden yararlanmaktadır.
Ön tarafta çift salıncaklı pseudo-MCPherson tipi süspansiyon mevcuttur. Her taşıyıcı eleman, helis biçiminde bir yaydan ve merkezi bir amortisörden oluşmaktadır. Çekili kolları olan arka takım, iki torsiyon çubuğuna, yatık yerleştirilmiş iki amortisöre ve 206 SW ve RC modellerinde olduğu gibi tekerleklerin düzleminin optimum şekilde sabit tutulmasını sağlayan iki gergi çubuğuna sahiptir.
206 Sedan'ın süspansiyon sistemi konfor odaklı tasarlanmış. Virajlarda salınıma sebep olan bu süspansiyon sistemi konfor yönünden beklentileri karşılıyor. Yol tutuş fazla zorlanmadığı sürece yeterli görülebilir.
|