HUBaB
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
134
İmanî meselelerin inkârında dinsizlerin birleşmeleri, peygambere iman, ahirete iman, dua, insanın
mahiyeti, içtihat gibi pek çok farklı konunun işlendiği fevkalâde parlak hakikatleri ihtiva eden bir risa-
ledir.
Farisî Münacat
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
155
Meclis-i Mebusana Hitaben Yazılan Bir Hutbe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
158
İ'lemler
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
164
Zeylü’l-Hubab
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
172
Allah’a teslimiyet, onun rızasına uygun hareket, öldükten sonra dirilme, bir tek surenin bütün kur’ân’ı
ihtiva etmesi, insan ve kulluk gibi değişik konuları izah eder.
HaBBe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
186
Tazarru ve Niyaz
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
212
Zeylü’l-Habbe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
215
“Hasbünallahü ve ni’me’l-vekîl” ve “ni’me’l-Mevlâ ve ni’me’n-nasîr” ayetlerinin gayet parlak bir tefsi-
ridir.
Zeylü’z-Zeyil
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
228
Allah inancının karşısında iddia olunan sebepler, kendiliğinden oluş ve tabiatçılık fikirlerini yerle bir
eden harika bir eserdir.
ZÜHRe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
237
notalar suretinde yazılmış muhtelif konuları ihtiva eden mükemmel bir eserdir. ele alınan konulardan
bazıları şunlardır: İnsanın mahiyeti ve dünyaya ait şeylerin kaybolmasına üzülmenin yersizliği,
Allah’tan başkasını büyük görmeme, dünyanın geçiciliği ve ömrün fânîliği, haşirde insanın cismiyle
tekrar dirileceği, Avrupa medeniyeti ve fenleri, insanın kıymeti ve buna bağlı olarak kâfirlerin çoklu-
ğunun ehemmiyetsizliği...
ZeRRe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
286
Şeytan ve dinsizlerin verdiği şüpheleri bertaraf eden imanî ve ahlâkî muhtelif konuların ele alındığı
mükemmel bir eserdir.
şeMMe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
304
Yaratılan her şeyin Allah’ın isimlerini gösterdikleri ve ispat ettikleri, hiçbir kimsenin Allah’tan şikâyete
hakkı olmadığı, kur’ân’ın bütün insanların zihinlerini okşar derecede insanları muhatap aldığı,
ene
’nin
mahiyeti gibi muhtelif konuları izah eder.
oNUNCU RİsaLe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
322
İnsanı hayvandan ayıran hususlar; kaza, kader ve atânın mahiyetleri; kulluk vazifelerinin mahiyeti;
insanın mahiyeti; dünyadaki nizam ve intizamın Yaratıcının bir olduğuna delil olması gibi birçok husu-
su izah eden geniş bir eserdir.
on Dördüncü Reşha
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
362
peygamberimizin risaletinin hakkaniyeti, kur’ân’ın tarifi, insanın manevî ihtiyaçlarının sonsuzluğu gibi
muhtelif konuları izah eder.
i
çindekiler
| 6 | Mesnevî-i nuriye