Mesnevi-i Nuriye - page 5

İçindekiler
Takdim
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9
Bediüzzaman said Nursî Kimdir?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
11
İtizar
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
15
Mesnevî-i Nuriye’
nin mütercimi olan ve
Risale-i Nur
’un müellifi üstad Bediüzzaman said nursî’den
on beş sene ders alan küçük kardeşi Abdülmecid nursî’nin yaptığı tercüme hakkında verdiği bilgileri
ihtiva eder.
Mesnevî-i Nuriye’
nin Mukaddemesi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
16
Müellifin
Mesnevî-i Nuriye
hakkında belirttiği beş noktadan ibaret açıklamalardır.
LeM’aLaR
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20
Her şeyin Allah’ın birliğine nasıl işaret ettiğini izah ve ispat eden son derece güzel bir tevhid dersidir.
ReşHaLaR
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
38
İmanın altı şartının en önemlilerinden biri olan peygamberlere iman hakikatini ve peygamberimiz
Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâmın nübüvvetini son derece kesin ve parlak delillerle ispat eder.
LÂsİYYeMaLaR
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
57
Altı iman şartının en önemlilerinden biri olan ahirete ve öldükten sonra dirilmeye (haşir) iman hakika-
tini izah eder. İbni sina gibi bir dâhînin bile “Akıl bu yolda gidemez” dediği “haşrin” yeryüzündeki bin-
ler örneğini, görmek istemeyenlerin dahi gözlerine sokacak derecede açık bir şekilde gösterir. öldük-
ten sonra dirilmeyi gerektiren Allah’ın pek çok isimlerinden tâ insanın mahiyetine kadar birçok me-
seleyle haşri ispat eder.
KaTRe
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
82
Muhtelif bölümlerle birçok meseleye ışık tutan, âdeta denizden bir damla mahiyetindeki son derece
önemli bir risaledir.
Mukaddeme
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
84
Mana-i ismî, mana-i harfi, niyet ve nazar konularını izah eder.
Birinci Bab
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
87
“lâ ilâhe illâllah” kelimesinin ifade ettiği manaları oldukça mükemmel ve tatlı bir şekilde izah eder.
Takriz
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
103
değerli İslâm âlimi Şeyh safvet efendi’nin
Katre
risalesi hakkındaki medihkâr sözlerinin yer aldığı kısa
bir nottur.
Hatime
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
104
Başta ümitsizlik, iyilik ve ibadetlere güvenmek demek olan ucub, gurur ve suizan gibi nefsin hastalıkları
olmak üzere, kısa kısa çok mühim farklı meselelerden bahseder.
İtizar
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
120
Müellifin
Katre
risalesi hakkında yaptığı kısa bir açıklamadır.
Katre’nin Zeyli
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
122
namazı vakit girer girmez veya vaktin ilk bölümünde ve hayalen kâbe’ye yönelmiş olarak kılmanın
fazileti gibi her biri bir eserin konusu olabilecek meselelere kısa kısa temas eden kıymetli bir eserdir.
Mesnevî-i nuriye | 5 |
i
çindekiler
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...528
Powered by FlippingBook