onuncu Meseleye Bir Hatime olarak İki Haşiye
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
114
kur'ân’ın hakikî tercümesinin olamayacağı ve kimin için Allah varsa, onun için her
şeyin var olduğu, kimin için de yoksa, her şeyin ona yok olduğu izah ve ispat edilir.
on Birinci Mesele
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
121
İmanın sonsuz netice ve faydalarından birkaç tanesini izah ve ispat eden harika bir ri-
saledir.
Hatime
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
135
Felâk suresinin günümüze ait işaret ettiği manaları izah eder.
on Birinci Meselenin Haşiyesinin Bir Lâhikası
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
140
İKİNCİ KısıM (Hüccetullahü’l-Bâliğa Risalesi)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
153
Birinci Hüccet-i İmaniye
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
154
Yaratıcısını kâinattan soran bir şahsın müşahedelerini anlatan temsili bir ifadeyle birçok
tabiat olayları ve varlıklarının diliyle Allah’ı tanıtan harika bir risaledir.
İkinci Hüccet-i İmaniye
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
221
Atomdan, alyuvar, akyuvar, hücre ve yıldızlara kadar her şeyin Allah’ın ortağı, eşi ve
benzerinin olmadığını, olmaması gerektiğini, yaratıcının ancak bir olması gerektiğini
mükemmel bir üslûpla izah ve ispat eden gayet hoş ve tatlı bir risaledir.
Üçüncü Hüccet-i İmaniye
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
243
tabiatçılık fikrinden gelen dinsizlik ve Allah’ı inkârcılığı asla dirilmeyecek bir surette öl-
dürüp, küfrün temel taşını zirüzeber eden harika bir risaledir.
Hatime
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
268
"Allah’ın bizim ibadetimize ne ihtiyacı var?" "kâinatın bir tek kudret tarafından icat
ve idare edilmesi neden daha kolaydır?" "Yoktan var, var da yok edilebilir mi?" gibi
suallere de cevap vererek tevhid yolunun akla uygunluğu, şirk yolunun ise son dere-
ce müşkülâtlı olduğu aşikâr bir şekilde izah edilir.
Dördüncü Hüccet-i İmaniye
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
277
Cenab-ı Hakkın
Adl
isminin kâinattaki tecellilerini gösteren oldukça tatlı bir risaledir.
Beşinci Hüccet-i İmaniye
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
285
Cenab-ı Hakkın
Hakem
isminin kâinat yüzündeki tecellilerini güzel bir üslûpla izah eder.
altıncı Hüccet-i İmaniye
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
301
Cenab-ı Hakkın
Hayy, Kayyum, Muhyî
ve
Mümît
isimlerinin tecellileri ile dünyanın bir
tarla, ahiretin ise bir harman olduğunu ispat eden güzel bir risaledir.
içindekiler
| 6 | AsA-yı MûsA