Cezbedici dış tasarımı, yeterli iç hacmi, yol tutuş ve konfor dengesi, performansı yüksek ve aynı zamanda ekonomik motorunun yanında D premium sınıfına göre uygun fiyat standardı ile BMW 3.20i ED oldukça yüksek bir not alıyor.
DIŞTAN İÇE
Düşük motor hacmi sebebiyle düşük vergi klâsmanına giren, güçlü ve verimli motoruyla iddialı performans ve tüketim verilerine imza atan BMW 3.20i ED (Efficient Dynamics) modeli sürüş keyfinin başka bir adı olarak test misafirimiz oldu.
Araçta, F30 tasarım çizgisinin kendine has ön ve arka görünüm karakteri uygulanmaya çalışılmış. İlk bakışta, önden görünüşünde böbrek ızgaralarla bitişen, keskin çizgideki ön farları, öne doğru önce bir bombe yaptıktan sonra dik bir açıyla böbrek ızgaralarla birleşen motor kaputu dikkat çekiyor. Diğer bir ifadeyle, göz alıcı ızgarası ile birlikte BMW logosunun aracın tam orta noktasında olması ve çekik gözleri olması insanı adeta büyüleyen bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.
Spot lambaların yere oldukça yakın olması ayrı bir bölmeymiş havası kattığı 3.20i’de, bu anlayış oldukça başarılı bir ifade tarzı meydana getirmiş. Bu noktada söylenebilecek tek negatif nokta, böyle spor bir araçta alaşımlı jantların ve lastik ebatlarının dar olması. Ancak bu durum yakıt tüketiminin düşürülmesi adına pozitif bir duruma dönüştürülmüş. Aracın arka kısmına geçtiğimizde, şık duran bagaj kapağı, üzerine spoiler takılmış hissi veriyor ve dikkatleri üzerine çekiyor. Ayrıca arka taraftaki led farlar tasarım itibariyle fark oluşturuyor ve oldukça hoş duruyor.
F 30 3 serisi, tasarımı, sınıfına göre yeterli kabin ve bagaj boyutları ile lüks olduğu kadar fonksiyonel olarak da başarılı olan donanımlarıyla kendini beğendirmesini biliyor. 3.20i’nin kokpiti sürücüye doğru hafif ve hoş bir açıyla konumlandırılması, işlevsel, sportif ve bunun yanında kibar ve ahenkli bir dizayna sahip olması sürücü-araç bütünleşmesini zirveye çıkartıyor. Haliyle sürüşten alınan keyif de doruklara ulaşıyor. Bu da araçtan inmemeye dâvetiye çıkartıyor! Kokpit noktasında ise bir negatiflik söz konusu; orta konsoldan bize doğru adeta anlamsızca bakan monitör tasarımı ve ekranın dokunmatik olmaması. Böyle bir araçta doğrusu büyük eksiklik. Sanırım yeni makyajda bu durum ortadan kaldırılacaktır.
MOTOR VE PERFORMANS
Keyifle bütünleşen 170 beygir gücündeki yeni BMW 320i EfficientDynamics (ED), 1.6 litre, benzinli TwinPower Turbo motoru, 8 ileri otomatik şanzımanı, 250 Nm torku ve 0’dan 100 kilometreye hızlanmasını 7,6 saniyede tamamlıyor ve karşımıza son derece cezbedici bir performansla çıkıyor. 100 kilometrede ortalama yalnızca 7.2 litrelik yakıt tüketimi (daha çok EcoPro modu kullanımı) ile ortaya çıkan etkileyici performans BMW EfficientDynamics felsefesini ortaya koyuyor.
BMW serisinde aynen 1 serisinde olduğu gibi, EcoPro modu sunuluyor. Araç bu modda kullanıldığında klima sistemi ve elektrik harcayan kısımların güçleri eksiltiliyor. Gaz pedalının hassasiyeti azaltılırken, bu moda dair, ekonomiklik adına bütün yapılanlar aracın monitöründen grafikler halinde izlenebiliyor. Sport moduna geçildiğinde ise vitesler daha yüksek devirde değişiyor, aracın kayma eğilimi arttırılırken daha fazla sürüş zevki alınması sağlanıyor. Şunu da eklemek gerekirse, tek tuşla Sport, EcoPro ve Comfort moduna geçiren tuşun konumu gerçekten sürücü odaklı olması bu uygulamanın tasarım anlamında başarısını gösteriyor.
Aracın içine adım attığınızda sizi anında sarıveren 3.20i’nin küçük direksiyonu kontrolün sizde olduğuna vurgu yapıyor. Araç içinde kullanılan koltuk, kapı ve ön konsol malzemelerinin kalitesi standartlara uygun. Bu arada, geri manevralarda yardımcınız olan kamera sistemi oldukça başarılı ve park ederken bir yere dokunmanızı neredeyse imkânsız hale getiriyor.
BMW EfficientDynamics felsefesi kapsamında 3.20i ED’nin sahip olduğu motorun ortaya koyduğu performans gerek alt gerekse üst devirlerde son derece akıcı. Düşük hacmi de göz önüne alındığında oldukça tatmin edici seviyede. 1.6 litrelik twin turbo teknolojisin motor ve 8 ileri tam otomatik şanzımanın ortaya koyduğu performans düz yolda daha yüksek bir hacme sahip bir motor etkisi sağladığında son derece cezbedici. Sport modunda ise artan gaz tepkisi, devir ve de motor sesi içine çekiyor sizi adeta!
Unutmadan, bütün BMW modellerinde joystick tipi otomatik şanzıman kumandası standart oldu. Özellikle bilgisayar oyunları oynayanlar için gayet pratik ve bir o kadar da şık bir öge olarak araçtaki yerini alıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR VE PERFORMANS
Motor: 1.6
Silindir hacmi: 1598 cc
Max. Güç: 170 HP - 4800 d/d
Max. Tork: 250 Nm - 1500 d/d
Azami hız: 230 km/s
0 - 100 km/s Hızlanma: 7,6 sn.
BOYUTLAR
Uzunluk: 4624 mm
Genişlik: 1811 mm
Yükseklik: 1416 mm
Aks aralığı: 2810 mm
Bagaj hacmi: 480 lt
Boş Ağırlık: 1485 kg
Yakıt Türü: Benzin
Tüketim Şehir içi: 7,3 lt/100 km
Şehir dışı: 4,4 lt/100 km
Ortalama: 5,4 lt/100 km
Test Ortalama: 7.2 lt/100 km
Depo: 60 lt
CO2 emisyonu: 127 gr/km
NETİCE
Cezbedici dış tasarımı, yeterli iç hacmi, yol tutuş ve konfor dengesi, performansı yüksek ve aynı zamanda ekonomik motorunun yanında D premium sınıfına göre uygun fiyat standardı ile BMW 3.20i ED oldukça yüksek bir not alıyor.
RECEP BOZDAĞ