İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İSTESOB) Başkanı Faik Yılmaz, seçim çalışmaları için harcanan paraların ve ramazan ayının piyasayı canlandırır umudunun bir nebze boşa çıktığını belirterek, esnafın bayram alışverişlerine bel bağladığını belirtti.
Yılmaz, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, pazar ve market alışverişlerinde yıl boyu beklediğini bulamayan esnafın, borç yükünden kurtulabilmek için gözünü bayram alışverişlerine diktiğini kaydetti.
Enflasyona bağlı olarak alışveriş piyasasında yaşanan azalmadan en çok nasibini alan ve senenin ilk 6 ayını durgun geçiren esnafın yılı kurtarma peşinde olduğunu belirten Yılmaz, "Seçim çalışmaları için harcanan paralar ve ramazan ayı piyasayı canlandırır umudu biraz boşa çıkınca, şimdi bayram alışverişlerine bel bağlandı" ifadesini kullandı.
Yılmaz, piyasalarda özellikle de gıda sektöründe ramazan alışverişleri sayesinde önemli bir canlılık yaşandığını kaydederek, tezgahların yılın en hareketli dönemini geçirdiğini, sahur ve iftariyelik için çarşı pazara koşan vatandaşın esnafın yüzünü güldürdüğünü bildirdi.
Faik Yılmaz, "Ramazan yine bereketi ile geldi. Özellikle gıda üzerine satış yapan esnafımızın satışlarında artış yaşanıyor. Bu artışlar Ramazan ayının sonuna kadar inşallah devam edecek. Yine Ramazan Bayramı öncesi ise giysi satışı yapan esnafımızın işleri daha da artacaktır" değerlendirmesinde bulundu.
Bayramların esnaf için borç ödeme dönemi olduğunu belirten Yılmaz, esnafın tezgahlardaki yoğunluğu sadece bayramlarda yakalayabildiğini ve bu sayede biriken borcunu da ödeme imkanı bulduğunu ifade etti.
Yılmaz, bayram alışverişleri sayesinde gıdadan sonra en çok tekstil-giyim ve hediyelik eşya sektörlerinde hareketlilik yaşanmaya başladığını kaydederek, Mısır Çarşısı ve Kapalıçarşı gibi tarihi mekanlarda bayram canlılığının şimdiden kendini gösterdiğini aktardı.
İstanbul'da sayısı 100'e yakalaşan AVM'ler nedeniyle esnafın alışverişteki payının düştüğünü bildiren Yılmaz, "Bayram alışverişlerinde esnafın payı giderek düşmeye başladı. Geçen yıllar içinde AVM'ler ve sermayenin market zincirleri sokak aralarına kadar girdikçe, esnaf sayısı gittikçe azaldı ve alışverişteki payı da düştü" ifadelerini kullandı.
AA