Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nuray Senemoğlu, TED Üniversitesi’nde “Beyin Dostu Eğitim: Bilgiyi Anlamlı Yapılandırma ve Kullanma” konulu bir seminere katıldı.
Seminerde Senemoğlu, alınan bilginin etkili şekilde kullanılamadığı birkaç örneği aktardı. Senemoğlu bu konuda en büyük sorumluluğun kendi konu alanını bilgiyi kazandıracak şekilde öğrenemeyen öğretmenlere ait olduğunu ifade etti. Bilginin öğretilmesi için çocukların fıtratına uygun eğitim verilmesi ve çocuğa fıtratının üstünde yük yüklenmemesi gerektiğini belirten Senemoğlu, bilgiyi inşa etmelerini sağlamak için çocuklara basit düşünmeyi öğretmek gerektiğinin altını çizdi.
Kaynak var, ama kullanılamıyor
“Öğrencilerimize, çocuklarımıza bilginin doğasını anlamlı bir şekilde kazandırabildik mi? Sorgulamak lâzım” diye konuşan Senemoğlu, öğrencilerin bilgiler arasında anlamlı ilişkiler kurarak öğrenmeleri sağlanamadığını, ellerinin altında çokça kaynak olmasına rağmen bilgiyi tanımamaktan kaynaklı olarak bu kaynakların etkili olarak kullanılmadığı, sağlıklı ve kaliteli öğrenme için bilgiler arasında anlamlı ilişkiler kurmak gerektiğini ve bunun için de eğitimcilerin kendi konu alanlarını bu doğrultuda iyice öğrenmeleri gerektiğini belirtti.
HABER: Bilal Said Parlakoğlu- Ankara
Haber Merkezi