Güney Kore'de, genç bir iPhone kullanıcısının pilini değiştirmeyen Apple firmasına açtığı davayı kazandığı bildirildi.
Güney Kore'nin Gwangju kentinde yaşayan Oh Won-kook'un, iPhone 5 modeli telefonunun pilinin değiştirilmesi için Apple servisine başvurduğu, fakat kendisine telefonun tamir olunamayacağının söylendiği ifade edildi. Ayrıca, kendisine yaklaşık 300 dolar daha ödeyerek yenilenmiş başka bir iPhone alması teklif edildiği belirtildi. Yeni telefon almak istemeyen iPhone kullanıcısının ise, eski telefonunu geri talep etmesine karşın Apple servisinden olumsuz cevap aldığı kaydedildi. Bunun üzerine iPhone kullancısı Apple firmasını mahkemeye verdi.
Aradan bir yıl geçtikten sonra Gwangju bölge mahkemesinin aldığı kararla Apple firmasının, eski telefonunu geri vermemekle ruhsal sıkıntıya girmesine neden olduğu gerekçesiyle Oh'a, 1,5 milyon Won (yaklaşık 1400 dolar) ceza ödemesi kararlaştırıldı.
Ülkede, Apple'ın en iyi avukat firmalarından birini tutmasına rağmen Oh'a karşı mahkemeyi kaybetmesinin, Güney Kore'de tüketici haklarının en üst seviyede korunduğunu örnek teşkil ettiği yorumları yapılıyor.