Almanya'da Tüketim Mallarını Deneme ve Denetleme Vakfı'nın (Stiftung Warentest) diş macunları üzerine yaptığı son araştırmada ucuz macunların da pahalılar kadar kaliteli olduğu ortaya çıktı.
Vakıf 19 diş macununu mercek altına aldı ve diş temizliği ile diş çürüklerine karşı mücadelede ne kadar etkili olduğunu araştırdı. Ortaya çıkan sonuçlara göre mercek altına alınan macunlardan “Yalia” ve “Logodent Daily Care” adlı macunlar “yetersiz” notunu alırken 11 diş macunu “iyi” , altısı da “çok iyi” derecelerine layık görüldü. “Çok iyi” derecesine layık görülenler arasında 1 Euro 9 Cent’e satılan “Theramed Complete Plus” 1,3 notu ile listede ikinci sırada yer aldı.
45 Cent’e satılan “Dental vom Kaufland /K-Classic” ise fiyatta da üstünlük sağlayarak 1,4 notunu kazandı. “Dental/K-Classic”in özellikle diş çürümeleriyle mücadelede etkin olduğu saptandı. Her iki diş macunu hassas dişler için de uygun görüldü. Piyasadaki sayısız tüketim maddesini inceleyen tüketici dostu Stiftung Warentest diş macunlarının fayda olabilmesi için diş fırçalama süresinin en az iki dakika olması gerektiğini bildirdi.
Diş macununun etkisini göstermeye iki dakika sonra başladığını belirten vakıf yetkilisi Nicole Merbach reklamlarda ön plana çıkarılan ve çeşitli baharat veya otların karışımıyla imal edilen diş macunlarının daha etkili olduğu konusunda şüpheci davranmak gerektiğine dikkat çekti. Merbach, “Diş macunu satın alırken en çok dikkat edilmesi gereken unsur macunun içinde yeterli oranda florid maddesinin bulunmasıdır.” dedi.