Haberler |
“Serviler şehri”ndeki modern cami ilgi odağı |
Şakirin Camii İmamı Ramazan Kutlu, geçtiğimiz günlerde ibadete açılan camiyi anlatırken, “Yahya Kemal’in ‘Serviler şehri’ diye anlattığı Karacaahmet mezarlığının içindeki modern cami”yi ziyaret için birçok insanın geldiğini, çevreden birçok kişinin de burada yatsı ve sabah namazı kıldığını anlattı. ‘Modern cami’ ilgi odağı
Şakİrİn Camisi ile ‘’İlk kadın cami tasarımcısı’’ unvanını alan Zeynep Fadıllıoğlu, ‘’Bu projede, bir çok gence ve insanımıza farklı ilhamlar verebileceğimizi düşünerek, farklı şeyleri düşünmeye sevk edecek ögeleri kullanmaya çalıştık’’ dedi. Bilgisayar programcılığı ve sistem analizi eğitimi aldıktan sonra san'at tarihi ve tasarım eğitimi de gören Fadıllıoğlu, ‘’Boğaza Bakan Ev’’ çalışmasıyla 2005 yılında, İngiltere’nin tasarım Oskar’ı sayılan ‘’Tasarım ve Dekorasyon Ödülü’’nü kazandı. Şakirin Camisi ile ilgili yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi veren Fadıllıoğlu, projesi mimar Hüsrev Tayla tarafından çizilen caminin, öncelikle malzemelerine karar verdiklerini, cami kubbesini alüminyum kompozitle yaptıklarını, bunun camiye modern bir görünüm kazandırdığını söyledi. Bütün malzemede Kayseri ve Ankara taşını kullandıklarını anlatan Fadıllıoğlu, minareleri 2.5-3 metre kadar uzattıklarını, kapılarda bronz rengi seçtiklerini belirtti. Fadıllıoğlu, cam üzerine eski sir altı tekniğini uyguladıklarını dile getirerek, ‘’Camiye, yabancı olmayan tekniklerle modern formları götürdük’’ dedi. Zeynep Fadıllıoğlu, abdest alma yerlerini sadelik içinde, ancak güzel bir şekilde döşediklerini anlattı.
KÂİNATI SİMGELEYEN ‘’KÜRE’’ Fadıllıoğlu, caminin ortasına farklı bir şadırvan yapmak istediklerini, şadırvanın ortasına kâinatı simgeleyen bir küre yerleştirdiklerini belirterek, paslanmaz çelikten yapılan ve küçük bir su havuzunun içine yerleştirilen küreyi, William Pye’in tasarladığını, caminin ve minarelerin görüntüsünün, kubbe şeklindeki bu havuz heykelin üzerine düştüğünü bildirdi. Zeynep Fadıllıoğlu, kubbenin yazılarının, kendi alanında çok önemli bir hat san'atçısı olan Hüseyin Kutlu ile Topkapı Sarayı başta olmak üzere, bir çok tarihî eserde çalışmalarını sürdüren nakkaş Semih İrteş’in ortaklaşa ürünü olduğunu ifade etti. Fadıllıoğlu, ana kubbenin zemin renginde de Tophane’nin renk tonlarını kullandıklarını anlattı.
“CAMİLERİN İÇİNDE BÜYÜDÜM’’
FadIllIoğlu, küçükken bir çok cami gezdiğini, adeta camilerin içinde büyüdüğünü ifade ederek, ‘’Cami mimarilerini çok severim. Bu tasarımı yaparken de bir çok cami gezerek, bunlar üzerinde çalıştık’’ diye konuştu. Bu eserin kendisi için ‘’başlangıç’’ eseri niteliğinde olduğunu belirten Fadıllıoğlu, ‘’Bundan sonra yapacağımız eserde daha iyisini yapmaya çalışacağız. Cemaatin algıları, camiye gitmeleri bize en güzel cevabı veriyor’’ ifadelerini kullandı. |
14.05.2009 |