Memurluğa ilginin artmasına en güzel örneğin üniversitelerin öğretmenlik bölümlerine girişte gerekli puanlardaki yükseliş olduğuna dikkati çeken Gündoğdu, ‘’En düşük puan gerektiren bölümler, öğretmenliklerdi.
Ancak günümüzde öğretmenliklerin puanı, tıp fakültelerinin ayarına geldi’’ diye konuştu. Öğretmenlik bölümlerinin puanlarındaki artışa rağmen branşlara göre açık kadro sayısının değiştiğine işaret eden Gündoğdu, geçmişte kamuda öğretmen olamayanların dershanelerde iş bulabildiğini, ancak dershanelerde de kadroların dolması nedeniyle öğretmen adaylarının KPSS’ye geçmişe oranla daha fazla ilgi gösterdiğini vurguladı. Coğrafya, Türkçe, İngilizce, matematik, rehberlik ve psikolojik danışmanlık ile sınıf öğretmenliğini tercih edenlerin, açık kadro sayısı nedeniyle diğer branşlara göre daha şanslı olduğunu ifade ederen Gündoğdu, ‘’Ancak, 40 kişilik kimya öğretmeni açığı için 5 bin kişi başvuruyor. Bu da KPSS’den alınması gereken puanı yükseltiyor yani arz-talep dengesizliği nedeniyle KPSS kurslarının sayısı her geçen gün artıyor’’ dedi. ‘’Öğretmen alımlarıyla ilgili mevcut problemler nasıl düzelebilir’’ yönündeki soruyu ise Gündoğdu, ‘’Eğer Türkiye’nin kaç tane öğretmene ihtiyacı olduğunu bilip, buna göre kontenjan planlarsanız, 20 yıl sonra belki bu sınav problemini çözersiniz. Fakat şu an sınavdan başka çözüm yolu yok’’ diye cevaplandırdı.
|