"Gerçekten" haber verir 17 Kasım 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi

adresine bekliyoruz.

 

Sedan’da vücut bulan sportif ruh

22 YILDIR Türkiye distribütörü olan Mermerler Grubu'yla yollarını ayıran Mazda, Türkiye'de kendi şirketiyle faaliyetlerini sürdürme kararı aldı.

Mazda'yla sorunlar yaşayan Mermerler ise Çinli Chery'nin Türkiye temsilciliğini aldı ve bir başka Çinli firma ile de görüşmelerini sürdürüyor.

Mazda Türkiye'de 1990'larda ithal otomobil satışlarında bir numaralı markaydı. Ancak, 1996'da Gümrük Birliği'yle birlikte yüksek vergiler sebebiyle Mazda'nın rekabet gücü azaldı ve bugün satışlar açısından oldukça gerilere düştü. 2005 yılında 5 bin 119 araç satan şirketin geçtiğimiz yılki satışları ise 4 bin 117 adede kadar geriledi. Bu satışların sadece 2 bin 407 adedinin binek satışlarından oluşması, pazar payında son sıralarda yer almasını sağladı. Sportif sedan kavramı, otomobil markaları için ciddî iddia isteyen bir olay. Türkiyede satışa çıkan Mazda 6, içini doldurdukları sportif sedan kavramı ile kendilerine oldukça güveniyorlar.

NEFES KESEN DIŞ TASARIM

Mazda 6'ya dışardan baktığınızda aslında az önce bahsettiğimiz kavramın iz düşümünü görebiliyorsunuz. Sportif çizgiler dinamizmi yansıtırken bu çizgilerin çok sert olmaması otomobilin aynı zamanda zarif görünmesini sağlıyor.

Mazda'nın beş noktalı ön ızgarası, tamponda büyük hava girişi ve yanlardaki küçük hava aralıkları, logonun sağında ve solundaki krom çıtalar Mazda 6'nın ne kadar sportif ve aynı zamanda zarif olduğunu gösteren ilk işaretler oluyor. Araç bu haliyle bir üst sınıftaki Premium araçlara bile gözdağı verecek kadar şık bir tasarıma sahip diyebiliriz. Farların tasarımı ve yüksek teknolojiyi çağrıştıran çizgisini göstermekte.

Mazda 6'nın iç tasarımı ve konfor donanımları, üst segmentine kafa tutacak düzeyde. Son derece estetik gösterge tablosu, sert ve metalik görünümlü kontrol paneli otomobilin içinin hem keskin, hem de aynı zamanda zarif görünmesini sağlıyor. İçerideki aydınlatmalar ve gösterge panelindeki mavi aydınlatma aracın özellikle geceleri çok daha çarpıcı görünmesini sağlıyor. Direksiyon üzerinden bir çok fonksiyonu idare edebilmek güzel fakat bazen kafa karıştırabiliyor.

SPORTİF SÜRÜŞ KEYFİ

Son derece sportif bir his veren kemikli vites yolları ve yeni süspansiyon sistemi sayesinde yola çok iyi tutunan Mazda 6'nin limitleri zorlansa bile onu izinden çıkarmak bayağı zor. 6 ileri manuel şanzıman ile görev paylaşımı yapan 2.0 litrelik benzinli motor 6.500 d/d'de ürettiği 147 HP güç ve 4.000 d/d'de ürettiği 184 Nm tork ile performans beklentilerini fazlasıyla karşılıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede olan Mazda 6'nın son sür'ati ise 214 km/s. Çevik ve atak bir sürüş karakterine sahip olan Mazda 6, tasarımıyla uyumlu bir sürüş vaad ediyor. Yakıt tüketimi 100 km'de 6.9 lt olan aracın yakıt tüketimi böyle kullanırsan böyle yakarım dedi.

Türkiye'de tavsiye edilen ve kampanyalı anahtar teslim fiyatı 53.900 YTL'den başlayıp, en üst donanıma sahip versiyonunda 67.600 YTL'ye kadar çıkıyor. [email protected]

ESAD SİVRİ

17.11.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
Ufo ısıtıcılar, infrared ısıtıcı, kumtel ısıtıcılar.
GAZETE 1.SAYFA

Başlıklar

  Sedan’da vücut bulan sportif ruh

  EN PRESTİJLİ ÖDÜL SKODA SUPERB'ENİN

  FİAT TİCARÎ ARAÇLAR'DAN, KAZANDIRAN KAMPANYA!

  PEUGEOT'DA NAKİT AVANTAJI

  AUDI Q5, YOLLARA ÖDÜLLE ÇIKTI

  GOLF'UN 6. NESLİ, SHOWROOMLARDA!

  DİZEL OTOMATİK FİAT BRAVO TÜRKİYE'DE!

Sitemizle ilgili görüş ve önerileriniz için adresimiz:
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır