Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin Türkiye sınırları içindeki 76 kilometrelik bölümünün yapım ihalesi sonuçlandı. İhaleyi, en düşük teklifi veren Özgün Yapı-Çelikler Ortak Girişimi kazandı. İhale sonucu, Kamu İhale Kurumuna herhangi bir itiraz olmaması halinde kesinleşecek ve kazanan firmayla sözleşme imzalanmasının ardından firmaya yer gösterme işlemi yapılacak.
Tarihi İpek Yolu’nu ‘’Demir İpek Yolu’’na dönüştürecek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının Türkiye içerisinde kalan kısmının yapımı için yatırım programında 380 milyon YTL ödenek ayrıldı. Projenin tümünün 2010 yılında tamamlanması hedefleniyor. Diğer taraftan İstanbul Boğazı’nda sürdürülen Marmaray Projesi’nin de tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa’dan Çin’e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demir yoluna kaydırılması planlanıyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedefleniyor.
|