“Uluslararası Tarihsel Süreç İçinde Türkiye’de Müzik Kültürü ve Müzik Müzesi Kongresi”ne korsan müzik ve popüler müzik damgasını vurdu. Sezen Cumhur Önal, “son dönemde müziğin kafasının çok karışık olduğunu” söyledi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği ve Bilkent Üniversitesi’nin organizasyonuyla düzenlenen ‘’Uluslararası Tarihsel Süreç İçinde Türkiye’de Müzik Kültürü ve Müzik Müzesi Kongresi’’, Harbiye Askeri Müze ve Kültür Sitesi’nde devam ediyor.
Kongre kapsamında düzenlenen ‘’Türkiye’de Popüler Müzikler’’ konulu oturumda konuşan Erol Evgin, pop müziği ‘’kentin türküsü’’ olarak tanımlayarak, pop müziğin, kentleşmeyle birlikte 1970’li yıllardan itibaren gelişme gösterdiğini anlattı.
Müziğin, toplumun duygularına ışık tuttuğunu, şarkıların yaşama tanıklık ettiğini anlatan Evgin, arabeskin de çarpık-sağlıksız kentleşmenin müziği olduğunu söyledi. Evgin, ‘’Bu nedenle karamsardır, umutsuzdur. Bu sözlerden arabesk müziği küçümsediğim yorumunu çıkarmayın. Bir pop müzik sanatçısı olarak arabesk müziği küçümseme hakkım yok. Belki klasik müzik sanatçısı olsam küçümserdim’’ diye konuştu.
Sezen Cumhur Önal da müziğin ciddi bir olay olduğunu belirterek, ‘’son dönemde müziğin kafasının çok karışık olduğunu’’ vurguladı.
Sesi olanların mikrofonun karşısına geçmesi gerektiğini ifade eden Önal, televizyonlarda, güzel seslerden öte vücudunu güzel kullananların yer aldığını söyledi.
Medyanın halkla, halkın da medyayla dalga geçtiğini belirten Önal, ‘’Halk bu ıvır zıvır şarkıları beğenmiş olsaydı, satış rakamları da büyük olurdu’’ dedi.
Vedat Sakman ise popüler müzik bestecisinin, yapacağı şarkının pek çok insan tarafından beğenilmesini hayal ettiğini, bunun klasik ve caz müziği yapanların da hayali olduğunu anlattı.
Popüler müziğin en çok dinlenen müzik türü olmasının, bu alanda çalışanlara önemli toplumsal sorumluluklar getirdiğini anlatan Sakman, toplumların dinledikleri müziğin kalitesiyle değerlendirildiğine işaret etti.
|