Büyük kentlerde yolcu almak için yasak yerlere park ederek bekleme yapan, şehir içi trafiğini olumsuz etkileyerek, gereksiz enerji sarfiyatını da beraberinde getiren ticari taksilerin, belediye sınırları içinde bulunan tek merkezden yönetilmesini sağlamak amacıyla yürürlüğe konulması beklenen 'Alo Taksi 134' dönemi başlıyor.
Türkiye Belediyeler Birliği(TBB) internet sitesinde yer alan duyuruda, "Özellikle büyük kentlerimizde ticari taksilerin, yolcu almak için yasak yerlere park ederek bekleme yapan, aynı amaçla trafikte seyir halinde bulunmaları, şehir içi trafiğini olumsuz etkilediği gibi gereksiz enerji sarfiyatını da beraberinde getirmektedir. Bu nedenle belediye sınırları içindeki ticari taksilerin tek merkezden yönetilmesini sağlamak amacıyla belediyelerimiz tarafından taksi yönetim merkezi ve çağrı merkezleri kurulabileceği düşünülmüş ve sistemin hayata geçmesi ile birlikte Ulaşımda Enerji Verimliliğinin Artırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikle verilen görevlerin de yerine getirilmesi hedeflenmiştir." açıklaması yapıldı.
Açıklamada, "Bu sebeple kısa tahsis numarası almak ve belediyelerimizce vatandaşlarımızın hizmetine sunabilmek amacıyla, birliğimizce Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na başvurulmuş ve '134' kısa numaralı hat 'Alo Taksi' adıyla kullanılmak üzere 2015/DK-YED/226 sayılı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu kararıyla Birliğimize tahsis edilmiştir." bilgisi aktarıldı.
Konu ile ilgili İstanbul'da yapılan bir çalışma ile bilgi verilen açıklamada, "Ticari taksilerin günlük ortalama 35 yolcu aldığı ve 80,00 TL'lik yakıt tüketimi yaptığı tespit edilmiş; taksi çağrılarının 2/3'ünün durak telefonları kullanılarak yapıldığı dikkate alındığında günlük ortalama 200.000'in üzerinde çağrı yapıldığı anlaşılmıştır. Bu nedenle belediye sınırları içindeki ticari taksilerin tek merkezden yönetilmesini sağlamak amacıyla belediyelerimiz tarafından taksi yönetim merkezi ve çağrı merkezleri kurulması planlanmıştır." denildi.