Marketlerdeki ‘Ne alırsan” kampanyalarına dikkat! |
BÜYÜK marketlerin daha fazla müşteri çekmek, alışverişleri artırmak için oluşturduğu ‘’Ne alırsan’’ bölümlerindeki ürünlerin fiyatının kasada daha yüksek çıkabildiği, bu yüzden tüketicilerin etiketleri kontrol ederek alışveriş yapmaları gerektiği bildirildi. Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, marketlerin tüketiciyi aldatmaya dönük kampanyalarını zaman zaman gündeme getirdiklerini söyledi. ‘’Ne alırsan 1 lira’’ bölümünde yer alan ürünlerin normal raflarında daha fazla fiyattan satılabildiğini ifade eden Göktaş, şunları kaydetti: ‘’Meyve suyunu ne alırsan 1 lira bölümüne koyuyorlar. Alıyorsunuz ama kasada fiyat 1,5 liraya çıkıyor. Birçok tüketici, parayı ödedikten sonra hangi ürüne ne kadar verdiğini kontrol etmiyor. Bazen de ne alırsan bölümüne konulan bir kısım ürünün fiyatı 2 lira olurken, normal rafında 1,35’e satılıyor. Kasada fark çıkmıyor ama aynı ürünü iki farklı fiyattan satabiliyorlar. Bu durumda haksız kazanç ortaya çıkıyor. Burada tüketici, hileli promosyonla aldatılıyor. Bazen, indirim sonucu oluşan fiyatlar öncekinden yüksek oluyor.’’ Göktaş, kanunlara göre, alışverişlerde oluşan 2 farklı fiyatta, marketlerin tüketicinin lehine olan uygulamak zorunda olduğunu bildirdi. |
23.06.2009 |