Kültür-Sanat |
Göl manzaralı filmler moda oldu |
ZENGİN tarihî dokusu ve tarihî mekânlarıyla hemen her köşesi film platosu olan Anadolu’da, göller de Türk sinemasının yeni mekânlarından olmaya başladı. 2000’li yıllarda atağa geçen yerli film yapımları ile furya haline gelen televizyon dizilerinde, en başta İstanbul’un gözde mekânları olmak üzere Kapadokya, Mardin ve Hasankeyf gibi yerler ile sahil kenarları sıkça kullanılırken, bunlara göl manzaralı sahneler de eklendi. Bunlara son örnekler olarak Abdullah Oğuz’un ‘’Mutluluk’’ filminin ilk sahneleri Meke Gölü’nde çekildi. Mahsun Kırmızıgül’ün ‘’Beyaz Melek’’ filminde de Tuz Gölü filmin mekânlarından biri oldu. Yönetmen Derviş Zaim’in geleneksel minyatür san'atını içeren ‘’Cenneti Beklerken’’den sonra çektiği son filmi ‘’Nokta’’ da mekân olarak bir gölü seçen filmlerden... Bir zamanlar işlediği bir suç yüzünden azap çeken ve çektiği azaptan kurtulmaya çalışan bir adamın hikâyesini anlatan film, Tuz Gölü’nde tek planda çekildi. Geçen yıl vizyona giren ‘’120’’ filminin mekânı da Van ilinin yanı sıra Van Gölü oldu. Yönetmenliğini, senaryo ve yapımcılığını Özhan Eren’in yaptığı film, 1915 yılında geçiyor ve yaşları 12-17 arası değişen 120 ‘’kahraman’’ çocuğun savaşta cepheye cephane götürmesi anlatılıyor. Bunun yanında yeni yapımlardan ‘’Anka Kuşu’’ da Bolu-Abant’ta çekiliyor, Muğla’da çekilen yönetmen Yüksel Aksu’nun ‘’Dondurmam Gaymak’’ filminde de bazı göl sahnelerine rastlanıyor. Ayrıca, Ömer Kavur’un Göynük’te çekilen ‘’Akrebin Yolculuğu’’ ile Yavuz Özkan’ın 1994 yapımı ‘’Yengeç Sepeti’’ filmi de göl kenarında geçen önemli filmler arasında yer alıyor. |
19.06.2009 |