"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Put kıran belgeler konuşuyor

M. Latif SALİHOĞLU
03 Mart 2015, Salı
Zıddına inkılâp ettirilmeye çalışılan bir mânâ karşısında “mânâ kalıbı” için hassasiyet göstermek yerine kelime kalıphanesi olan “Kàmusun nâmusu”ndan dem vuranlar, şayet kàmustaki “Büt” kelimesinin aynı zamanda “Put” şeklinde de okunduğunu görmüyorsa ona ne demeli?

“Pot kıran”lara karşı belgeler geçidi

Ne acip, ne gariptir ki “Put kırdım” diyen Üstad Bediüzzaman’a ısrarla ve inatla “Pot kırdırmak” için canhıraş şekilde çalışanlar var. 

Bunların içinde olup bizimle muaraza etmeyi de bir vazife haline getiren bazı kimseler, “Put”u “Pot” diye okutmak için, uzun müddet “Tı” harfine sığındılar. 

Çünkü, ellerindeki Emirdağ Lâhikası elyazması nüshasında kelimenin son harfi “Tı” şeklinde yazılmıştı. Tevilleri de şuydu: 

Kelimenin son harfi “Tı” olursa, ondan bir önceki harf de “O” olur. Şayet, son harf “Te” olsaydı, o takdirde ortası “U” ve işte o zaman bu kelime “Put” diye okunabilirdi.

Allah’ın hikmetine bakın görün ki, kendilerinin arayıp buldukları diğer bütün Osmanlıca elyazması nüshalarda, anahtar kelimenin son harfi “Te” olarak yazılmış.

Bu temelsiz tez ellerinde patlayınca ne yaptılar biliyor musunuz? Câ-yı hayrettir ki, bu kez Risâle-i Nur için en muteber referans olan Yeni Lûgat’a da itibar etmeyerek, gidip başka kàmuslara sığındılar. Meselâ, bize göre o da muteber bir kaynak olan Şemseddin Sâmi’nin “Kàmus-ı Türkî” isimli eseri...

Kendince gûya “Put”u çürütmek için o kàmustaki “B” maddesinden “Büt”ü gösterdiler: “Bu kelime kesinlikle Büt diye yazılır” iddiasında bulundular; fakat bu maddenin devamını göstermeyip izâh kısmını da es geçtiler.

Evet, maalesef aynen öyle yaptılar.

Halbuki, ilgili belgede de görüldüğü gibi, kökeni Farsça olan “Büt” maddesinin devamında ve izahında, bu kelimenin Türkçe de “Put” şeklinde ifade edildiği gayet açık ve vâzıh bir şekilde gözler önüne seriliyor. Üstelik tam tamına “Pe+Vav+Te” harfleriyle...

Nihat Sami Banarlı, “Türkçenin Sırları” isimli kitabında, aslı Arapça, Farça veya başkaca olan pekçok kelimenin Türkçeleşmesi esnasında ufak çaplı da olsa değişime uğrayarak Türk dil ve edebiyatında yer aldığını enfes örneklemelerle anlatıyor.

İşte, söz konusu “Büt” kelimesi de aynı tarz bir değişime uğrayarak, dilimizde “Put” şeklini almıştır. Meselâ, hiç kimsenin “Büt-perest” diye bir tâbir kullandığına şahit olmuş değiliz. Türkçe’de herkes “Put-perest” diyor.

Nitekim, Nur Külliyatının muhtelif yerlerinde içinde “Put” tâbiri geçen kelimelerin hemen tamamı yine “P” ile başlayıp “Vav” ve “Te” ile tamamlanıyor. Bu da açıkça bize gösterir ki, söz konusu tartışmalı tabir kesinlikle ve kesinlikle “Put kırdım” şeklinde okunabilir. Ha, isteyen bunu “Pot kırdım” diye de okuyabilir. Bu, kişinin niyetine ve tercihine kalmış bir durum...

* * *

Kàmus-ı Türkî’deki madde başlığı “Be+Te” harfleri ile yazılmış “Büt” maddesinde—bizim tezimizi yüzde yüz teyid ve tasdik eden—aynen şu ifadeler yer alıyor: 

BÜT: (PUT: Zebân-zedey): Müşriklerin ibadet ettikleri resim veya heykel, sanem...

Madem ki kàmus namustur...

Zıddına inkılâp ettirilmeye çalışılan bir mânâ karşısında “mânâ kalıbı” için hassasiyet göstermek yerine kelime kalıphanesi olan “Kàmusun nâmusu”ndan dem vuranlar, şayet kàmustaki “Büt” kelimesinin aynı zamanda “Put” şeklinde de okunduğunu görmüyorsa ona ne demeli? Şayet, gördüğü halde bunu inatla görmezden geliyorsa, sizce o takdirde ne demeli?

* * *

Şimdilik sözü daha fazla uzatmadan, sizi orijinal belgelerle başbaşa bırakalım. Burada görmüş olduğunuz belgelerin tamamı, içinde PUT geçen kalimelerin yazılışıyla “Dehşetli bir put kırdım” ifadesindeki PUT tâbirinin yazılışları arasında tam bir benzerlik olduğunu açıkça gösteriyor.

BÜT (PUT: Zebân-zedey): Müşriklerin ibadet ettikleri resim veya heykel, sanem. (Kàmus-ı Türkî: Sayfa 279)

(“Zebân-zede” kaydı ile burada filolojik olarak değişime uğrayan, yahut “galat-ı meşhûr” haline gelen kelimenin Türkçe’deki okunuşu kast ediliyor.)

Emirdağ Lâhikasındaki “Dehşetli bir put kırdım” cümlesindeki PUT ifadesi, bir-iki istisna dışında Osmanlıca hemen bütün matbu ve elyazması nüshalarda Pe+Vav+Te harfleri ile yazıldığı gibi, Nur Külliyatında bir şekilde yer alan ve tartışmasız, yani herkesin yüzde yüz PUT diye okuduğu diğer kelimelerin harfleri de yine aynı Pe+Vav+Te şeklinde yazılmış.

“(Ayasofya) Camiini puthaneye...” (Buradaki PUT, yine Pe+Vav+Te ile.)

Alttaki nüsha Hüsrev Hattı, Şuâlar, S. 452

“O zaman purtperest olan...”

“Kur’ân putperestliğe...”

(Osm. elyazması Nurun İlk Kapısı, s. 221

“(Dakyanus), putperestliğe dâvet edip kabûl edenleri putlara kurban kestirip...” (Barla Lâhikası, s. 184)

Osmanlıca matbu ve elyazması Tarihçe-i Hayat isimli eserin nüshalarındaki “put” ifadelerinin de tamamı yine Pe+Vav+Te ile yazılmış: 

“Kâbe’deki putların...”, 

“Şirke ve putperestliğe...”

Okunma Sayısı: 11309
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • yakut

    5.3.2015 10:51:16

    şimdi günümüz türkçesinde muhabbet kelimesini insanlar sohbet etmek anlamında anlıyorlar diye risalei nurda geçen bütün muhabbet kelimelerini sohbet etmek anlamında mı anlamamız lazım. el insaf...

  • yakut

    5.3.2015 10:44:19

    yani biri şunuda izah etsin. üstad orada bir hatırasını anlatıyor. olayı özetliyor. ona bunu bunu dedim diyor. ve sonrada put kırdım diyor. şimdi putu kırdım dese yine aklımıza biraz yaklaşacak. hem put kırma deyimi var mı türkçede. sırf varislere inat olsun diye zorlama bir tevil yapıldığı belli. hadi diyelim ki put olsun. maksat bir şeyi düzeltmek değilki. maksat diyanete tahrifat yapıyor isnadı yapmak. niyet temelde bozuk. halbuki hemen hemen bir çok yayın evi pot kırmak şeklinde aldıysa varislerde o şekilde biliyorsa diyanet üstadın varisleri nasıl dediyse o şekilde aldıysa o zaman biri açıklasın diyanet bu işte nasıl risalei nuru tahrif ediyor. sizin bu iddianız doğru olsa ya diyanet tahrifçi olur (bu da mantıken imkansız) ya da üstadın mutlak vekili (hüsnü bayram abi) ve diğer neşir varsileri bu işi bilmiyorlar. üstad onları boşuna yanlışlıkla varis tayin etmiştir gibi bir saçma sapan bir sonuca varırız.

  • yakut

    5.3.2015 10:37:15

    kaldı ki bunca yıldır hemen hemen bütün risalei nuru basan yayın evleri bunu pot kırmak şeklinde kitaplarına almışlar. madem ki yeni asyacı abilerimiz bu hatayı biliyorlardı da neden 40 yıldır itiraz edilmedi. bu yanlıştır şeklinde şayia yapılmadı. ölüm kalım meselesine eskiden getirilmedi de şimdi diyanet basınca mı yanlış yapıldığı yaygarası yapılmaya başlandı. bu konuda samimiyet olur mu.

  • yakut

    5.3.2015 10:36:59

    hem konunun geçtiği yerde put kırmak tabiri hiç uymuyor. kelimenin gelişinden pot kırmak anlamı daha uygun düşüyor. “Büyük lügatlardan olan Kamus-u Türki’de de ve TDK de aynen,“karşındakine saygı göstermeden yüzüne sözü söylemektir; hazırundan birine dokunacak bir söz söylemek.” manasındadır” dediler. yani hem lügat anlamına göre üstad o konuşmada bu kelimeye kullanması uygun düşüyor hem de üstadın varisleri de bu kelimenin pot kırmak şeklinde olduğunu belirtiyorlarsa artık bu tür tartışmaları büyütüp bazı güçlere alet olmamak lazım. yani başkaları avam pot kırmayı aslına uygun lügat anlamının dışında kullanıyor diye aslına uygun anlamda üstadımız kullanmaz mı ?

  • Alparslan

    3.3.2015 21:10:15

    Latif abı elıne yüreğine sağlık..Allah sizi bu davada daim eylesin..

  • Ahmet AKBAŞ

    3.3.2015 19:51:07

    'POT' KIRMAK IN GÜNÜMÜZDE EN MÜTEBADİR(YANİ İLK AKLA GELEN, BU İFADE KULLANILDIĞI AN İLK AKLA GELEN ANLAMI):GAF YAPMAK, ASLA KULLANMAMASI GEREKEN BİR İFADEYİ KONUŞMALARINDA KULLANMAK, KENDİSİNİN TOPLULUK ORTASINDA UTANILACAK BİR DURUMA DÜŞMESİNE SEBEP OLACAK BİR İFADEYİ KONUŞMALARINDA KULLANMAK ANLAMLARINA GELİR. AMAAAN NEYSE SON SÖZÜMÜZÜ ŞÖYLE BAĞLAYALIM. TWEETTER DA ABDURRAHMAN USLU KARDEŞİMİZ ÇOK HARİKA BİR ŞEY PAYLAŞMIŞTI ONU BURAYA ALALIM "VARIN SİZ "POT KIRMAYA", BİZ DE "PUT KIRMAYA" DEVAM EDELİM. YARIN RUZ-İ MAHŞERDE(MAHŞER MEYDANINDA) HERKES KIRDIĞININ HESABINI VERECEK ZATEN(ABDURRAHMAN USLU) BU DA KAZIM GÜLEÇYÜZ ABİNİN İLGİLİ BİR PAYLAŞIMI: Putu pot yapmakta inat edenler, el yazması eserlerdeki puthaneyi pothane, putperestliği potperestlik, gurur putunu gurur potu diye mi okuyacaklar?

  • Ahmet AKBAŞ

    3.3.2015 19:40:30

    Hem Ankara da, divan-ı riyasetinde pek çok meb uslar varken Mustafa Kemal şiddetli bir hiddetle divan-ı riyasetine girip, bana karşı bağırarak: "Seni buraya çağırdık ki, bize yüksek fikir beyan edesin. Sen geldin, namaza dair şeyler yazıp içimize ihtilaf verdin." Ben de onun hiddetine karşı dedim: "Namaz kılmayan haindir, hainin hükmü merduddur." Dehşetli bir put kırdım. İFADE AYNEN BÖYLE. YANİ BU DURUMDA ÜSTAD BEDİÜZZAMAN M. KEMALE KARŞI 'POT' KIRMIŞ OLUYOR DEĞİL Mİ? YANİ BEDİÜZZAMAN HAŞA GAF YAPMIŞ, M. KEMALE HİTAP EDERKEN ASLA KULLANMAMASI GEREKEN BİR İFADEYİ(HAŞA) KULLANMIŞTIR DEĞİL Mİ? E BUNUN BÖYLE OLDUĞUNU İDDİA EDENLER ÜSTAD BEDİÜZZAMANI SIRTINDAN HANÇERLEMİŞLERDİR. BEDİÜZZAMANIN VE RİSALE-İ NURUN MESLEK VE MEŞREBİNE İHANET ETMİŞLERDİR. BU GAFİL VE SAFDİLLERİ CENAB-I HAKKA, ONUN RESULÜNE VE BEDİÜZZAMANA HAVALE EDİYORUZ.

  • E BOZKUŞ

    3.3.2015 17:55:59

    Evvela bu vezih açıklamalarından dolayı yazarımızdan Allah razıolsun.Garip Dogu kardeşim çok veciz bir örnek vermiş diyorki put u pot yapma gayretleri iyi niyetle izah edilemez doğru söylüyorsun Garip kardeşim bende buna zırvalama derim

  • ali vefalı

    3.3.2015 17:05:07

    Bir zamanlar Nurları sadeleştirme adı altında, tahrip edenler, nasıl gurulu, kibirli şekilde havalarda dolaşırlardı. Ne anlatırsan anlat, anlatanı hiç kaale almazlardı. Halbuki nurları hiç bilmezler, yaşantılarıda farklıydı. Şimdi ne oldu onlara? Üstada pot kırdıranlarda, şimdilerde aynı havalarda gezip, gizli fitnelere kasıtlı olarak hizmet ediyorlar gibi. Acaba bunlar kim? müslüman değillermi? diye tereddütlere düşünüyoruz. Allah sonumuzu hayır etsin.

  • vefa umurca

    3.3.2015 16:59:42

    Evet! yazarımız ve tüm yorumculardan. Allah razı olsun. Bu durum tüm nur talebelerini ve nur dostların,ı çok daha şiddetle, Risale-i Nura, sahip çıkma ve okuma ve paylaşma zamanı olmalı ki İslamın inkişafı tamamlansın.

  • RNK

    3.3.2015 16:57:29

    mesele tavazzuh etmiştir allah razı olsun kardeşim

  • Ahmet AKBAŞ

    3.3.2015 16:42:21

    sözümü tweeter da bir mesaj paylaşan mübarek bir kardeşimizin paylaşımı ve kazım abinin bir paylaşımı ile bitirelim: "..varın siz “pot kırma”ya, biz de “put kırma”ya devam edelim...Rûz-i Mahşerde herkes çıkıp kırdığının hesabını verecek"(Abdurrahman USLU) Putu pot yapmakta inat edenler, el yazması eserlerdeki puthaneyi pothane, putperestliği potperestlik, gurur putunu gurur potu diye mi okuyacaklar? tweet : kazım güleçyüz

  • Ahmet AKBAŞ

    3.3.2015 16:36:50

    şimdi eğer "dehşetli bir PUT kırdım" ifadesindeki 'PUT' u 'POT' yapmaktan kasıt eğer ikisinin osmanlıca yazılışının aynı olması ise;risale-i nur da geçen bütün 'PUT' ifadelerini 'POT' a çevirelim o zaman. ya da en azından yarısını. yani risale-i nurda 'PUT' sadece "dehşetli bir PUT kırdım" ifadesinde geçmiyor ki. yok eğer maksadınız illa da sadece "dehşetli bir PUT kırdım" kısmındaki 'PUT' u 'POT' a çevirmekse sizin gerkçeniz 'osmanlıca yazılışlarının aynı olması' olamaz. siz üstada bu 'POT' u başka maksatlarla kırdırmak istiyorsunuz. bir de hepimiz biliyoruz ki günümüzde 'POT' kırmak ifadesi; "yani gaf yapmak, farkında olmadan kesinlikle kullanılmaması gereken bir ifadeyi konuşmalarında kullanmak" anlamında kullanılır. yani şimdi elimizi vicdanımıza koyalım HZ. MEHDİ(AS) OLAN AHİR ZAMAN MÜCEDDİDİ SEVGİLİ ÜSTADIMIZ BEDİÜLBEYAN ALLAME-İ BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ HAZRETLERİ, m kemale karşı 'POT' mu kırdı demeye getiriyoruz.

  • ismail

    3.3.2015 13:57:08

    ALLAH RAZI OLSUN

  • garip talebe

    3.3.2015 13:54:46

    Siyasal islam gozlugu boyledir.put'u yeri gelir pot der dun bize darbe yapiliyor diye oy toplar sonra orduya kumpas kurmuslar balyoz diye birsey yokmus diye oy toplar.benim saf muslumanim da hic sorgulamaz.ne de olsa namaz kiliyorlar degil mi?!ama bilmez miyiz ki nice namazlar RIYA ile Ikiyuzluluk ile heba olacak ahirette..

  • ali yeşilkaya

    3.3.2015 11:56:00

    inat ve tarafgirlik ve yeni asya adaveti gözlerini karartmış olanlara hakikati güneş gibi gösterseniz de fayda etmez. risalelere devlet tekeli yok diyebilen bir mantığa da zaten laf anlatmak beyhude bir çaba olur.fakat bizler için güzel bir talim vesilesi oluyor.daha fazla okuma ve araştırmaya sebep oluyor.

  • Atilla

    3.3.2015 11:40:50

    "Kişinin ne dediğine değil ne yaptığına bak" sözü gereği yaptıklarına baktığımda Risale-i Nura saldıranların Kripto Yahudi Olma ihtimali Müslüman olma ihtimalinden % 50 daha fazla olduğunu görüyorum. Bunların Müslüman olma ihtimali % 25, Kripto Yahudi Olma ihtimali ise % 75'tir. Bunların Yahudi olmasına karşı değilim. Yahudi olduğunu gizlemesine karşıyım. Çünkü, Münafıkların İslama verdikleri zarar Kafirlerden daha fazladır. Bu nedenle düşman olarak kafiri tercih ederim. Bir Risale-i Nur talebesini üstelik Ağabey konumunda olan birinin sadeleştirmeye karşı çıkmasını onaylamamakla birlikte anlayabiliyorum. Kumpaslarla Tufaya düşmesini de anlıyorum. Ancak hata yapmaktan münezzeh olanın sadece ve sadece Allah olduğunu bilenlerin yanlışta bu kadar ısrar etmelerini ise anlayamıyorum. Hased sadece gözlerini kör etmemiş, iradelerini ve akıllarını başlarından almış anlaşılan. Hasedçinin şerrinden Allah'a sığınırım...

  • kemal akınsoy

    3.3.2015 11:16:14

    Müslüman put kırar . pot kırmaz. Latif bey izi Allah rızası için seviyoruz. bu belgeler konuşsun. Süfyan yamakları sussun. Selam ve saygı ile...

  • kader

    3.3.2015 11:14:59

    Put kırmış benim peygamberim, onun ahirzaman müceddidi mehdiyi azam üstad bediüzzamanda put kırmıştır. bu böyle biline, kafası karışıklar aklınızdan potlar siline...

  • Bilâl Tunç

    3.3.2015 11:05:41

    (pe + vav + tı) ile yazılan “pot”u hiçbir Osmanlıca lugatte bulamadım!.. Ulaşamamış olabilirim.. Yerini bilenler gösterirlerse biz de öğrenmiş oluruz.. Bu imlâ ile yazılan iki kelime bulabildim.. Onlar da mevzuumuzla ilgili değil.. Biri, Îran'da, "Zaman Pot" diye bir yerleşim yerinin adında.. Diğeri, Rusca, 16,4 kg karşılığı bir ağırlık ölçüsü.. Osmanlıca'da nâ-mevcûd.. Tamâmen nesebsiz, nevzuhûr bir kelime.. Kim nereden bulmuş da bir Osmanlıca Emirdağ-1 nüshasına sokuşturmuş bilemiyorum?. Hiçbir ilmî kıymeti yok!.. Hem o uydurma imlâlı kelime dahî "pot" da, "put" da okunabilir.. Benim soyadım Osmanlıca ile, (tı + vav + nun + çim) şeklinde yazılır ama "TONÇ" değil, "TUNÇ" okunur meselâ!..

  • hhk

    3.3.2015 10:14:14

    Sizlerden Allah razı olsun..İnatla Üstada M.Kemalın karşısında pot kırdırmak isteyenlerin putlarını çok güzel kırmışsınız..Akl-ı Selim nur talebeleri bu belgeler karşısında hem teşekkür etmeli hem de Üstad dan ve tüm nur talebelerinden özür dilemelidir.

  • M.YILMAZ

    3.3.2015 09:13:43

    Kıymetli Latif Abey Allah sizden ebeden razı olsun.Hakkın hatırını düsturu hayat edinen yeni ASYA nın kahraman hizmet erlerine gönülden dualarımı Rabbim nasıp ederse Bu cumada Kabe de dahil edeceğin inşallah...

  • çavdari

    3.3.2015 09:12:33

    Güzel. Belgeler konuşsun. Mesele vav harfinin "o" "u" şeklinde okunuyor olabilmesi. Her zaman bir inkar payı oluyor ama manaya bakanlar hemen idrak eder. Arkadaşımla meseleyi tartışırken şöyle bir anlam çalışması yaptım: Malum herif “Seni buraya çağırdık ki, .. içimize ihtilaf verdin.” deyince eğer ki "dehşetli bir pot kırdım" denseydi ve özür beyan eden bir konuşma sürseydi, uzak bir ihtimal olabilir derdik. Adam seni bunun için çağırmadık diyor. Peki üstad ne yapyıyor. "Namazını kılmayan haindir..." şeklinde hucuma devam ediyor. İşte burda bu putu kırıyor. Yine yazının devamında üstad kırdığı potlardan değil komutanların kendi hiddetine karşı nasıl tepkisiz hatta tavizkar kaldıklarını izah ediyor bunu da Risalelerin kuvvetine raptediyor.

  • Garib Doğu

    3.3.2015 08:42:53

    Ne kadar çalışırlarsa çalışsınlar putu pot yapamazlar.Bu ilmen mümkün değil.Cenab-ı Hak yazarımızdan ebeden razı olsun,delilleriyle,belgeleriyle ve mantiki izahlarla meseleyi güzelce izah etmiş.Birileri illeh pot anlıyor ve öyle okumak istiyorlarsa,bu da onların bileceği iş.Vebal onların sırtında.Ama şunu iyi bilsinler ki bunu ilmen kimseye kabul ettiremezler.Kimseyi inandıramazlar.Aslında onların bu canhıraş gayretkeşliklerinin sebebini anlamak mümkün değil.Ve bu nerelere kadar gider,hangi sınırda duracak ta belli değil.Put'u, pot yapma gayretleri iyi niyetle izah edilemez.Son derece zorlamalı tevil ve zırvalarla bir kelime üzerinde fırtına koparıyorlar.Bunu yapan zihniyet,anlayış,bakış açısı, daha neler,neler yapmaz ki...Bu konuda bizleri aydınlattığı için,yazarımızı can-ü gönülden tebrikle,Cenab-ı Hak'kın hıfz-ü inayeti altında bulunmasını niyaz ediyoruz.

  • cemal özkaya

    3.3.2015 08:23:23

    ben karşı cenahın bu anlatılanları kabul edeceğini sanmıyorum. biz hata yaptık elimizle risaleleri teslim ettik. ey yeni asyacılar yine haklı çıktınız. 1000 de bir de olsanız mihenginiz ne hikmetse hep doğru ölçüyor. siyasetin batağında kaybolduğumuzu sizi suçlayarak örtmek istedik. 12 eylül anayasası oylaması ve 28 şubat felaketi sizin dolayısıyla üstadın zaferidir. bizde fiilen, iltizamen, iltihaken bu işe çanak tuttuk. gelin kardeş olalım demeyecekler. demediler. diyemeyecekler. ama ben o kardeşlere onların bana ve bize baktıkları gibi bakmadım. bakamam. bakmayacağım. veseelam.

  • Hasan KOÇ

    3.3.2015 08:23:21

    "Reisicumhurun hiddetine karşı, dîvan-ı riyasette kemal-i metanetle fütur getirmeyerek mukabele edip, namaza davet eden..."(Tarihçe-i Hayat) Evet, üstad fütur getirmemiştir. pot kırmak fütur getirmektir.

  • Yekta

    3.3.2015 00:32:02

    Abi hiç boşuna uğraşma bunların ben daha ikna olduklarını görmedim biz doğruları yalnızca doğruları söylemeye devam edelim O Razı olduktan sonra gerisi hiç önemli değil

  • garip talebe

    3.3.2015 00:11:31

    Allah razi olsun Latif agabey..Nurcuyum deyipte hala bu konu üzerine tevil üstüne tevil ile pot kirdirma telasindakilere şaşiriyorum.Bu kadar mi akillarini kaybettiler anlamiyorum inanin..Ayrica hata savab cetvelinin Şualardan cikarilmasi bence es geciliyor ki icerigi okununca nedeni ayam beyan ortada..sira hangi bölümlerde acaba 5. ŞUA'm?! Onada ilistiklerinde bakalim ne tevil getirecek bu zevatlar..

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı