Burada anlattığımız güzellikleri, kısmen de olsa tatbik eden yerler veya kimseler var.
Zaten, bizim buradaki gayretimiz de, o güzel hizmetler örnek alınsın ve her tarafa yayılıp yaygınlaşsın diyedir.
En tesirli sağlık reçetesi: Hastalar Risâlesi
Tıp, sağlık, şifâ merkezlerine bir şekilde yolu düşmeyen kimse, neredeyse hiç yok gibidir.
Hastahaneler, muayenehaneler, eczahaneler, yardımcı ilâç-sağlık sektörü (Lokman Hekim, şifalı bitki ve sülükle tedâvi merkezleri) gibi yerlerin sahibi veya oralarda çalışan arkadaşlarımız, özellikle Hastalar Risâlesini bol miktarda bulundurmalarında hem bir maslahat, hem büyük fayda var.
Bu risâle, aynı zamanda bir mânevî reçetedir. Hastalıklara karşı, müthiş ve muazzam bir moral takviyesine vesiledir.
Bir hediye-i Rahmanî olan hastalıkları mânen sevdirir, hikmetlerini derk ettirir, şekvâyı şükre döndürmeye ve daha çabuk iyileşmeye müessir bir sebep olur.
Mehmet Kutlular gibi görgü şahitlerinden de bizzat duydum ki: Merhum Ağabeyimiz Dr. Sadullah Nutku, muayenehanesine gelen hemen her hastaya, reçete ile beraber, birer tane de Hastalar Risâlesi verirmiş. Hatta, bazı pimpirikli “hastalık hastası” olanlara reçete yerine sadece bu risâleyi verdiği de oluyormuş.
Yurt içi seyahatlerimizde, bu güzel adetin halen de yer yer devam ettiğini müşahade ettik. Elhamdülillah.
Doktor ve eczacılar başta olmak üzere, bu sektörde çalışan kardeşlerimize, bir kesintiye mahal vermemek için, devamlı sûrette el altında 50’şer 100’er adet Hastalar Risâlesinden bulundurmalarını bilhassa tavsiye ederiz.
Tesettür mağazaları için: Hanımlar Rehberi
Bugün yurdumuzun hemen her tarafında tesettür mağazaları var.
Ayrıca, ağırlıklı şekilde hanımlara hitap eden dükkân, mağaza ve işyerleri bulunmaktadır.
Aynen Hastalar Risâlesi misâlinde olduğu gibi, bu tarz yerlerin sahipleri ve aktif/etkili çalışanları, gelen-giden hanımlara Hanımlar Rehberi’ni hediye olarak pekâlâ teklif veya takdim edebilir.
Şüphesiz, bu meyandaki bir hizmetin de çifte kazanç yönü vardır.
Bu mühim hakikati, Üstad Bediüzzaman mükerrer bahislerde nazara veriyor. Onlardan bir tanesi şöyledir: “Hem Risâle-i Nur’un hizmetine zarar veren veya hizmette kusur edenlere aynı zamanında gelen şefkat veya hiddet tokatlarının yüzer vukuâtları—tam tamına tevafukları—tesadüfî olmadığı gibi, Risâle-i Nur’a hüsn-ü hizmet edenlerin hemen hemen bilâistisna maişetinde vüs’at ve bereket, kalbinde meserret (sevinç, sürûr) ve rahat görmelerinin binler hadiseleri dahi tesadüfî olamaz.” (Şuâlar: 287)
Genç kız ve erkeklere: Gençlik Rehberi
Bir risâlenin doğrudan muhatabına veya ihtiyaç sahibi kimseye verilmesi, hem büyük bir sevap, hem isabetli bir hizmet, hem de “muktezâ-yı hâle mutabık” bir faaliyet cümlesindendir. Aynen “Ata ot, aslana et” vermek gibi...
İşte, yukarıda mezkûr sâir risâlelerin muhatabı meselesinde olduğu gibi, Gençlik Rehberi’nin de münhasıran genç kız ve erkeklere verilmesi, şüphesiz daha tesirli şâyân-ı takdir bir hizmet olacaktır.
Bu hizmetin yeri ve mekânı ise, bilhassa gençlerin uğrak yerleri, alış-veriş merkezleri, okuma-dinlenme alanları, çay bahçeleri, mütalâa veya ders çalışma salonları-kütüphaneleri; ayrıca, “gençlik darbesi” sebebiyle düştükleri hastahane ve hapishanelerdir.
Her gün bir kişiye...
Bir önceki yazıda bahsettiğimiz aylık dergilerden 20’şer 30’ar adet bulunduranlar, gün boyunca sadece bir tek kişiye hediye vermek sûretiyle, o ay içinde bu mevkutelerin tamamını nazar-ı istifadeye sunabilir demektir.
Cep boy kitaplarda ise, durum biraz daha farklıdır. Bazı günler, muhtaç bir muhatap hiç bulunamayabilir, bazı günler ise, birden çok, hatta grup halindeki muhataplarla karşılaşmak mümkün.
Bir de, her ay kitap temin etme zorluğu sebebiyle, kitap siparişlerinin tedbir açısından asgarî 50’şer 100’er olmasında fayda var.
* * *
Bir sonraki yazıda, herkese lâzım “Yeni tanzim-tertip üzere basılan Külliyat”tan söz edelim inşaallah.
@salihoglulatif: İlimde-fikirde kifâyetsiz olanlar, sıkıştıkları her noktada, hemen itham, isnad, hatta iftira ile damgalama işine sarılırlar. Normaldir; zira, helâl sermayeleri tükenmiştir.