Umre ziyareti öncesi çıkan son yazımızda Twitter’daki bir yılımızı anlatmıştık.
Bu yazı üzerine genç ve gayyur okurlarımızdan Hatice Sevde Yeni, şu mesajı göndermiş:
“İfrat ve tefrit arasındaki dengeyi kurmak için çabaladığımız şu sıralarda, hizmet mevzularında da uç noktaları yaşayabiliyoruz.
“Bir anlık bir duygu patlamasıyla aculiyet belasına, belki müsbet harekete yakışmayacak şekilde konuşup yazabiliyor; ya da tefritle ye’se düşerek başkasının tekâsülünden sirayetlerle veya ‘Neye gücüm yetecek ki?’ kolaycılığıyla işi başkasına bırakabiliyoruz.
“Elbette ki kuvvelerimize fıtraten bir sınır konulmamış. Birşeyleri uç noktalarda yaşamamız, yaratılışımızın gereği…
“İşimize gelen bu kısmı kendimizi savunmada kullanıyoruz. Nefis kusuru hiçbir şekilde kabul etmiyor.
“Ama atladığımız ya da görmezden geldiğimiz husus şu: Fıtraten buna bir sınır koyulmasa da şeriat sırat-ı müstakime ulaşma noktasında bir sınırlama yapmış.
“Emir kesin, emir net:
“Vasatı uygula! İstikamette ol!
“Kuvvelerin, duyguların vasat olarak uygulanmasına bir kelime çok denk düşüyor.
“Ve bu, sizin duruşunuzu tanımlamakta kullanacağım ilk kelimedir: İtidal...
“Bir tebrik ve bir teşekkürdü bu size.
“Gönlümden geçen, ‘Twitter’la bir yıl’ yazınızın tebriğini 140 harfle yazmaktı; ama sonuca ulaşmak için sanırım saded harici girdim.
“Gazetemde de şahs-ı manevînin, insan-ı kâmilin, istişarenin, ortak aklın parmakları var.
“Rabbim bizleri gazetemizden, cemaatimizden, vasatı korumaktan, istikametten uzaklaştırmasın. Hadis-i şerifteki kıyamete kadar galibane devam eden o bahtiyar taifeye dahil etsin. Allah razı olsun.”
Hatice Sevde’ye teşekkür ediyor; samimî ve hasbî dualarına yürekten amin diyoruz.
***
Bir teşekkür de, ailecek katıldığımız umre programını organize eden Sözler Turizm’e, bu hizmetteki zengin birikim ve tecrübelerini Yeni Asya okuyucuları için tertipledikleri bu organizasyona da yansıtan Secaaddin Erfidan’a ve İbrahim Güncü’ye. Bizzat katıldık, gördük, tecrübe ettik ve buna istinaden gönül rahatlığıyla herkese tavsiye ediyoruz.
tweet 1: Barla ve Emirdağ-2, güya tashihi geciktiği için listeye girmemiş. Hâlâ ne tashihi, bunu kim neye göre yapıyor ve niye geciktiğinin izahı ne?
tweet 2: Osmanlıcada put ve potun yazılımı aynı, ama doğru mânâya göre okunması gerekir. Hal böyle iken risaledeki putu pot diye okumak ne iş?
tweet 3: Müsbet iman hizmetiyle nice putları devirmiş bir Üstada pot kırdıran, kim olursa olsun, halt etmiştir. Bu mızrak hiçbir çuvala sığmaz.
tweet 4: Hata-Savab Cetveli abilerin kararıyla Şualar’a konulduysa, kim hangi hak ve yetkiyle onu çıkarıp ‘Bunsuz basacaksınız’ diye dikte ettiriyor?
tweet 5: Kendilerini Nurun bekçisi ilan edip Yeni Asya’ya hakaret yağdıranlara: Tezyif müzeyyifin kadri ile mütenasiptir. Kendilerini tarif etmişler.