"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Biat kültürü ve cemaat

Kâzım GÜLEÇYÜZ
07 Ağustos 2016, Pazar
Bediüzzaman, hürriyet, demokrasi ve özgürlüklerin önemini vurgulayıp, baskı, tahakküm ve istibdatla beraber, “sorgusuz sualsiz, kayıtsız şartsız bir biat” anlayışını da reddediyor.

Padişahlık devrinde mutlak iktidarı elinde bulunduran hükümdar için “Peygamberin yolunda gidiyorsa halifedir, yoksa hayduttur” diyebiliyor. Kaba kuvvete dayalı ağalık devrinin geçtiğini, yeni çağda yükselen değerlerin akıl, ilim ve kamuoyu olduğunu yüz yıl önce vurguluyor.

Ne sorduysa “Ağamız bilir” cevabını veren çobanı, “Öyleyse ağanın cebindeki aklınla konuşuyorum” diyerek uyarıp şuurlandırmaya çalışıyor.

“Âlim ve şeyhler ilim ve faziletleriyle bizden üstün, onun için bize tahakküm etmek haklarıdır” diyen muhataplarına, “Kim tahakküm ediyorsa şeyhlik taslayan bir çocuk hükmündedir, siz de büyük tanımayınız” diyerek, cehalete dayanan bir teslimiyet ve itaat kültürünü yıkıyor.

“Bir millet cehaletle hukukunu bilmezse, ehl-i hamiyeti de müstebit eder” ifadesi de ona ait.

Said Nursî’nin eserlerinde bu minval üzere daha birçok çarpıcı örnek var. Ve garip olan şey, “feodal yapıyı ortadan kaldırma” iddiasıyla icraata koyulan Kemalist rejimin, dayatmacı ve ayrımcı politikalarıyla bu yapıyı daha da güçlendirmesi ve barışçı ve yumuşak bir geçişle, insanların kalb ve gönüllerine seslenerek o yapıyı bitirecek yaklaşımları ortaya koymuş olan Bediüzzaman’ı da bir numaralı hedef olarak görmesi...

21. yüzyıl Türkiye’sinde “din kaynaklı biat kültürü” demokrasi ve hukuk devleti için bir tehlike olarak görülüyorsa, çaresi yine Bediüzzaman’da.

Madalyonun diğer yüzündeki “biat kültürüne karşı çağdaş ve özgürlükçü anlayış” bahsine gelince: İşaretler hiç de öyle bir şeyi göstermiyor.

Tam tersine, statükonun, resmî ideolojinin ve tabulaştırdıklarının savunuculuğunu temel hak ve özgürlüklere tercih eden bir yaklaşım sergileniyor. Aydınlar samimî iseler, resmî görüş bekçiliğini bırakıp, gerçek bir demokrasi, hukuk, özgürlük mücadelesi versinler. Ve Said Nursî’ye uzak durmaktan vazgeçsinler.

(Cemaatler ve Toplum-Siyaset-Devlet kitabımız, s. 19-21)

* Olup bitenleri doğru yorumlayabilmek için Cemaat ve Toplum-Siyaset-Devlet ile Cemaat ve İktidar kitaplarımız mutlaka okunmalı.

Okunma Sayısı: 6907
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • sefer

    7.8.2016 10:45:17

    Cemaatler esnek yapılardır.Kimse dilekçe yazıp girmez ve yine kimse istifa edip çıkmaz.Eğer kendi fıtratına uygun görüyorsa seçtiği yöntemle hizmet eder.Eğer kaldıramıyor ve beğenmiyorsa çıkar gider.Gerçek iradeye saygı budur.Yoksa mafya anlayışında olduğu gibi girip çıkamazsın mantığı yoktur.Mesala bu anlamda işid bir camaat değildir.Yöntemini dinin özü asla kabul etmez,koca bir yanılgıdan ibarettir.

  • Ali Tam

    7.8.2016 00:20:49

    Üniversite Ögrencileri! Günümüzde vicdaniniz rahat olarak okuyup dogruya dogru yanlisa yanlis diyebilen TEK GAZETE Yeni Asya Gazetesi oldugunu tesbit etmek icin sadece okumaniz gerekiyor. Basyazarimizin maddeler halinde kaleme aldigi noktalarla diger gazetelerin baglantilarini siz görün, siz tesbit edin. Dogrulugundan ve celik gibi metanetinden ötürü Yeni Asya milyonlarca tiraja layik tek gazete oldugunu siz de kesfedin.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı