"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Gannuşi’nin tesbitleri

Faruk ÇAKIR
07 Aralık 2016, Çarşamba
Tunus Nahda Hareketi lideri Raşid Gannuşi, Türkiye kamuoyunun da yakından tanıdığı bir isim.

Gannuşi, geçen dönemlerde aldığı muhalifleriyle iktidarı paylaşma kararıyla da adından söz ettirmiştir. İslâm dünyasındaki gelişmeleri değerlendiren Nahda Hareketi başkanı/temsilcisi Raşid Gannuşi, dikkat çekici tesbitlerde bulunmuş.

Sıcak gündem olan başkanlık tartışmalarını da değerlendiren Gannuşi şöyle demiş: “Başkanlık sistemi konusunda biz Türkiye ile anladığım kadarıyla biraz ters taraflara gidiyoruz. Çünkü biz Tunus’ta başkanlık sisteminden parlamenter sisteme geçme çabası içindeyiz. Türkiye ise tam tersi bir güzergâhta. (...) Tunus yaşadığı diktatörlük tecrübesi nedeniyle bütün sorunları başkanlık sistemine atfetmektedir ve bütün kötülükleri oraya fatura etmektedir. Diktatörlükten kurtulma çabasıyla birlikte biz Tunus’ta bu işin köklerine inerek başkanlık sisteminden de kurtulmamız gerektiğini düşündük.” (http://www.usasabah.com, Haber giriş tarihi: 28 Kasım 2016)

Suriye ve Irak’taki gelişmeler üzerine de Gannuşi, “Türkiye son bir kaç yıldır Suriye’de hem uçuşa yasak bölge kurulması için hem de Şam yönetiminin sonlandırılması için Suriye’ye müdahale konusunda görüşlerini ifade ediyordu. Anladığımız kadarıyla bu müdahalenin gerçekleştirilmesi konusunda geçtiğimiz dönemde Türkiye biraz tereddütlü idi. O yüzden biraz geç kalmış gibi gözüküyor” demiş.

“Arap Baharı ve sonrası” ile ilgili bir soru üzerine de Gannuşi şunları söylemiş: “

Benim görüşüm bölge bir dönüşüm çağına girmiştir, fakat bu dönüşümün demokratik siyasal sistemler şeklinde sonuçlar üretmesi biraz zaman alacaktır. Yani bölge demokrasiye doğru dönüşmektedir. Tabi bu dönüşüm bir ülkede beş yılda diğerinde on yılda ortaya çıkabilir. (...) Malûmunuz üzerine Fransa’nın krallıktan demokrasiye geçmesi yüz yıla yakın sürmüştür. (...) Ben Arap dünyasında demokrasinin geleceği açısından ümitvârım. Arap halkları demokratik dönüşüm için çok bedeller ödediler, ama öyle görünüyor ki daha ödenecek bedeller de var.”

Nahda lideri Gannuşi, amaçlarıyla ilgili bir soruya da “Geldiğimiz noktada düşüncem şudur: Siyasî partilerin işi siyaset yapmaktır. Bunun dışındaki alanlarda ise sivil inisiyatifler rol almalıdır. (...) Meselâ dedik ki mescitler ve camiler siyasetten uzak olsun. Minberler bir siyasî partinin propaganda aracına dönüşmesin” şeklinde cevap vermiş.

IŞİD/DAEŞ gibi örgütlerin ortaya çıkması hakkında da Gannuşi’nin değerlendirmesi şöyle: “ABD’nin Irak’ta yaptıklarına şöyle bir göz gezdirenler aslında DAEŞ’in nasıl ve nerden ortaya çıktığını anlayabilirler. Irak ve Suriye’de birçok kentte demografik değişim gerçekleştiriliyor ve insanlar vatanlarından göçe zorlanarak yerlerine oralı olmayan insanlar yerleştiriliyorlar. Bu yaşanan süreçler ve şiddet sarmalı insanların akıl dışı olarak tanımlanabilecek şeylere yapmalarına neden olabiliyor.”

Başkanlık gibi meseleler belki farklı değerlendirmelere sebep olabilir, ama camilerin ve mescitlerin ve hatta okulların da siyasetten uzak tutulması teklifi ülkemiz için de son derece önemli değil mi? IŞİD’in netice itibarıyla ‘cehalet’ten doğduğu da inkâr edilebilir mi?

İslâm âlemi karşı karşıya olduğu sıkıntılardan ancak isabetli tesbitlerle çıkabilir.

Okunma Sayısı: 3097
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • CESUR ADAM

    7.12.2016 10:19:52

    PARLEMENTER sistem MEŞVERET,ŞURA,İSTİŞARE gibi isami ve nebevi temsil,fikir beyan etme,nefsi emmareden uzaklaşıp,kollektif düşünüp,karar alma-verme sistemidir. Başkanlık sistemi ise.başta ENE,KİBİR-GURUR,DİKTA,FİRAVUNLAŞMA ve lider sultası denen düne kadar şikayet edilip sıkıntısı darbeye malzeme edilen haldir.Düşünelim,Bugün başkanlığı olmazsa olmaz gören zihniyet kaç defa verdiği kararlarda YANILDIM,YANILTILDIM,ALDANDIM,ALDATILDIM dedi.Memleket deneme tahtasına döndü.Zaten şu an fiili başkanlık var.Hukuken yanlış olsadave icraatı kanunlarımızca suç olmuş olsada DİKTA anlayışı olduğu için tüm müesseselerimiz dut yemiş bülbül misali sus-pus içindeler. YENİ ASYA gazetemiz ve okyucu kardeşlerimizin haricinde kaç insanımız akıl-şuur içinde bunu değerlendirebiliyor. Basını takip ediyorum.Cümlesi menfaat,makam,mevki ve mansıp için kalemlerini kiralamışlar ne yazık .

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı