"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Eksen kayması

Ahmet DURSUN
24 Ocak 2025, Cuma
Delili Risale-i Nur olanın ekseni şaşmaz.

Gazetemizin -İbrahim Kalın haberinde olduğu gibi- son dönemlerdeki bazı haber başlıklarından dolayı eksen kayması eleştirisine maruz kalması, toplumun manevî kimliğinin oluşmasında önemli gayeleri içinde barındıran bir hareketin ve onun naşir-i efkârı olan gazetesinin bir eksen kaymasına uğrayıp uğramadığıyla ilgili tahlili de zorunlu kılıyor. 

Bediüzzaman Said Nursî’nin “Hakikat tahavvül etmez, hakikat haktır” düsturu ile şekillendirdiği “dosdoğru” hayatı ve eserleriyle bizlere sunduğu fikirleri, elbette Yeni Asya’nın da eksenini oluşturmaktadır. Farkında olunsun ya da olunmasın, gazetemize yöneltilen eksen kayması eleştirileri, tenkidat-ı ukala mahkemesinden çağrılsa bile daha önce seslendirdiği hakikatleri ısrarla tekrar edeceğini ifade eden Bediüzzaman’ın hakperestliğini yansıtma, Kur’ân hakikatlerini medya diliyle neşretme idealinden vazgeçildiği gibi ciddi bir eleştiriyi de içinde barındırmaktadır. Oysa hakikat, küçük bir tahlille ortaya çıkacak kadar çıplaktır. 

Bediüzzaman Said Nursî’nin Meşrutiyet yıllarında çıkarmak istediği gazetesine yüklediği “dellâlü’l-mehasin ve’l-meayib” vazifesi Yeni Asya için geçerli değil midir? Kamuoyunu doğru yönlendirmek üzere güzellikleri de çirkinlikleri de, maharetleri de kusurları da seslendirmek Bediüzzaman’dan bize tevarüs eden bir gazetecilik prensibi değil mi? Sadece kusurları, yanlışları dile getirme, milletin hayrına olacak icraatleri görmezden gelme yaklaşımı, siyasî bir tarafgirliğin ifadesi olarak Bediüzzaman’ın gazetesinde olmaması gereken bir eksen kayması anlamına gelmez mi? 

Gazeteleri “huteba-i umumî” olarak nitelendiren Bediüzzaman’ın izinden giden bir gazete fikirlere yol göstermekle birlikte vicdanları ıslah edici misyonundan vaz mı geçmiştir? Yine Bediüzzaman’ın teşhisiyle, “Bin seneden beri müfsid aletlerle yaralanan, tehlikeye sokulan İslâmî esasları, tahrip edilen şeairi ve bozulmaya yüz tutan vicdan-ı umumîyi Kur’ân’ın bu asırdaki nuru olan Risale-i Nur hakikatleri ile tedavi etme idealini terk mi etmiştir? Dinsizliğin farklı formlarda benlikleri esir aldığı bir yangın ortamında Nurun naşir-i efkârı olma davasından ve sevdasından ayrılma emareleri mi görülmüştür?

 “İ’lâ-i Kelimetullah’ı hedef-i maksad eden günlük dinî gazeteler”in olması arzusunu her fırsatta dile getiren Bediüzzaman, makale yazdığı gazetelerle birlikte “Sebilürreşad, Büyük Doğu gibi gazeteleri “iman hakikatlerini ehl-i dalâletin tecavüzâtından muhafazaya çalıştıkları için” onları takdir ve tahsin ederken varlık sebebi Risale-i Nur’un iman ve Kur’ân hakikatlerini neşretme olan gazetemize bu takdir ve tahsin çok mu görülmektedir? 

Bir eksen kaymasından söz edilecekse, müdakkik Yeni Asya okuyucusu Bediüzzaman Said Nursî’nin hayat tarzından ve fikriyatından vazgeçme anlamına gelen bu durum karşısında nelere dikkat etmesi gerektiğini iyi bilir: 

Meselâ;

Bediüzzaman’ın Nur talebelerine emanet ettiği Demokrat Parti’den vazgeçildiği ima bile edilirse, demokratlara istinad olma vazifesine sırt dönülüp türlü türlü tevillerle yaslanacak başka sırtlar aranırsa…

Hiçbir şeye alet edilmemesi gereken Nur hakikatleri dünyevî, siyasî, cemaatî menfaatlere feda edilir hâle gelinir, siyasetli cemaatlere benzemeye başlanırsa… 

Siyaseti dinsizliğe alet eden cereyanlar gibi dini siyasete alet edenlerin de hakaik-i islâmiyeyi tahrip noktasında aynı düzlemde oldukları gerçeği unutulur, şeairi tahrip eden bu hareketlerden uzak durma titizliğinden vazgeçilip hab-ı gaflete dalınırsa… 

Mü’minin bahusus Nurculuğun şiarı olan sıdk ötelenir, uhuvvet ve tesanüd çetrefilli işlere kurban edilirse…

Bediüzzaman’ın cumhuriyetçiliğini oluşturan değerler çarpıtılır, lâikliğe yeni bir rol model biçilir, Risale-i Nur’un mücadele ettiği kavramlar Bediüzzaman’la barıştırılmaya çalışılırsa...

Meşvereti, çoğulculuğu, ez cümle demokratlığı ve demokrasiyi âlem-i İslâm’a ders veren biricik bir cemaatin sesi, tek adama ve tek adamcılığa kurban edilir, vazifelerin su-i istimaliyle şahs-ı manevîye biat reddedilirse… 

Vatan sathını mektep yaparak cehalet denen yüz karasını bu topraklardan silmeyi, “bir bir bir”lerin sahip olduğu dinamikleri harekete geçirerek ittihad-ı milleti ve İttihad-ı İslâm’ı aslî vazifesi bilen bir yayın organı tefrikalarla dolu sahalara itelenirse…  

Asya’nın bahtının miftahını meşveret ve şûrâ olarak ilân eden bir gazete meşveret-i meşruadan uzaklaşır, Bediüzzaman’ın sesi  kısılırsa… Maazallah bir eksen kaymasından söz edilebilir; lâkin daha da kötüsü, bu durum halk arasında “şaftı kaymak” olarak tesmiye olunur da, Allah muhafaza!

Okunma Sayısı: 2332
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Keçeli

    25.1.2025 12:54:50

    Yeniasyanın yayın politikası takdire şayan. Cevap mahiyetinde yazılan bu yazı yazılmamalıydı. Yorumlara bakın bu gibi cevaplar ihtilafı körüklüyor.

  • Yunus

    25.1.2025 12:42:55

    Gülenciler kendilerini koruyacak bi sığınak olarak Yeni Asyayı görüyor anlaşılan. Oysa zamanında Risale-i Nurları sahteleştirmek için azmedenlerdi bunlar. Bunlara güven olmaz. Çıkarları olmadan iş yapmazlar. Dikkatli olmak gerek. En yakın durakta bizi satarlar.

  • Nimet

    25.1.2025 01:40:57

    Yeni Asyanın işi gücü sadece eleştirmek mi? Tabiki değil Hak ve Hakikat nereden gelirse gelsin tebrik eder. İyi olanı da tebrik eder. Dün bizi kale almayanlar bugün gelip bizi eleştiriyor. Bizim ölçümüz Said Nursi ve Risale-i Nurdur.

  • Mehmet

    25.1.2025 01:36:50

    10 yıldır ekseni sorgulamayanlar bir haberden dolayı ekseni soruyor. 10 yıldır başlasa eksenin birinci önceliği başka şeyler yapanları sorgulayınız. Bizim için Başta Efendimiz, sonra Kur'anı Kerim ve sonra Üstad Ve Risale-i Nurdur. Yeni Asya şimdi alın okuyun aynı Kutlular dönemi gibi Üstadın yolunda. Özlenilen Yeni Asya geldi.

  • Nadir

    24.1.2025 23:58:48

    Kılıçdaroğlu'nu manşetten verirken tepki vermeyenler İbrahim Kalın'a mı laf ediyormuş.

  • Yahya

    24.1.2025 23:37:17

    Kişi sevdiğiyle beraberdir.

  • Said ceylan

    24.1.2025 23:02:39

    Eksen kaymasının KRALI yaşanıyor 4 aydır. Verilen görevleri yerine getirmekte muazzam bir kararlılık var. Bugünler geçer fakat gazetemizin şanlı tarihine bu lekeleri sürenler unutulmaz.

  • Rıdvan Etcan

    24.1.2025 21:28:36

    Eksen kayması yazınızı okudum, tebrik ederim. Kaleminize sağlık. Kişiselleştirmeden güzel vurgulamışsınız. Gülen hareketinin mahiyetine ışık tutacak bu tür yazılarınızı bekleriz. Cemaatin bu konuda a dan z ye bilgilendirilmesi gerekir. Slm.

  • Ömer

    24.1.2025 21:21:45

    Sayın yazar; Bu tavrın belirlenmesinde temel etken,güncel olaylar değil,temel prensiplerdir. Dün ‘ergonokon, balyoz davası ‘bu gün f.g olayı, haksız tutuklamalar,yarın başka bir mesele… Yeni Asya’ nın tavrı şahıslara ve güncel olaylara göre değil,Risale-i Nur’un gösterdiği Kur’an ve Sünnetin bütün zamanlarda geçerli olan prensiplerine göre belirlenmektedir. Bu açıdan her olay bu prensiplerle ölçülür ve tartılır,çıkan sonuca göre tavır belirlenir. Yeni Asya bu günün mağdurlarını haksızlığa,hukuksuzluğa uğrayanları savunuyorsa, bu tavır,şahıs veya gurup odaklı olmayıp,genel prensipler açısından sergilenen bir tavırdır. Şahısları veya gurupları değil,Prensipler açısından mağduriyetleri savunmak kim tarafından ve kime karşı olursa olsun haksızlıkların karşısında durmak …Tavrımızın özü budur.! Diğerleri eksen kaymasının dibidir. Bu böyle biline…!

  • Yasemin Yıldız

    24.1.2025 19:56:28

    Sorumlu kişilerin okuması dileğiyle yazıyorum. Herkesin iman hakikatlerine ihtiyacı var. Ülkenin yarısını oluşturan iktidar tarafının da diğer yarısını oluşturan muhalef tarafının da üstadın demokrasi tavsiyesine ihtiyacı var. Bir tarafı dışlamak olmaz. Her kesimi kucaklayan bir hizmet anlayışı bekliyoruz.

  • Osman Sarı

    24.1.2025 19:37:41

    Dünya da herkes kendi menfaati kadar demokrat. Hem ahirette müslümanlarla aynı cennete gideceğiz. Demokratlarla aynı yere gideceğiz demiyoruz. Boşverin şu particiliği. Chpde oy verse ehli iman ise benim kardeşimdir. Ak partiye de oy verse benim ehli iman değilse yolumuz ayrılır. Mesele ehli iman ile gönül birlikteliği kurmaktır.

  • Said Yüksekdağ

    24.1.2025 19:36:01

    Kaleminize kuvvet Ahmet ağabeyim.. Gazetemizin en kısa zamanda Zübeyrî çizgiye yani kendi eksenine kendi özüne dönmesi için bu tarz yazıların artması ve UM nin de bu doğrultuda irade gösterebilmesi Yeni Asyayı özüne döndürecek kararlar alması, fitne çıkaranları ve gazetemizi zan altında bırakanları tard etmesi duasıyla..

  • Osman Sarı

    24.1.2025 19:31:18

    Gazetede yönetimi elinde tutanlar bir dönem ak parti gitsin diye halk partisine destek vermek lazım dediler. Bunun için referansları da nurlardı. Bunun karşısında yer alanlarda hayır ak parti gitsin diye halk partisine destek verilmez dediler. Bunların da referansı nurlardı. Ama güç kimim elindeyse, yönetimde hangi görüş baskınsa gazete o yönde yayın yaptı. Hatta çok yerde paralel yeni asya cemaatleri ortaya çıktı. Bir görüş yönetime hakim olup diğerlerini dışlarsa böyle şeyler olur. Size tavsiyem siyaset işlerinden, parti işlerinden uzak durulmasıdır. Yoksa herkes kendi görüşüne kendi partisine göre nurlardan referans bulup tevil edebilir. Bundan kolay ne var. Herkes ondan sonra en doğru görüş benim görüşüm demeye başlar. Böyle olmaz. Bırakın şu siyaseti ya.

  • Hüseyin İlhan

    24.1.2025 18:44:31

    15 TEMMUZ aslında din ve dindara kurulan tuzaktır.Aksi varsa neden TBMM'de görüşülmesi ret ediliyor.Ret edenelr aynı zamanda 28 Şubat zalimi ve evlatlarımız eğitimden,din kardeşlerimizi vazifesinden atanlar değilmi. AKP ye oy verenelr bşir baksınlar bakalım kime oy vermiş. DSP lideri AKP'nin İstanbul listesinden mv.Hali hakikatte tek milletvekili çıkaramayacak parti. Aziz üstadımızın halkçılar ve ırkçılar diyerek cay-ı dikkat çektiği MHP kimlerin maddi ve probaganda destekelri ile hayatta. Kısaca adalet,hak,hukuk için verilen mücadelde zalime karşı birlik olmak neden yadırganıyor. Ha diyorsanız ki ülke daha da felaketlere sürüklesen,Gazab-ı ilahi ile akıllanır ve o mu gelsin. Beyhude kafalar,nafile savunmalar. Risalei nurları inhisarı altına almak için katakulli yapana bir bakın birde buna karşı risalei nuru savunanlara .Şu an iktidar mensuplerının el altından cemaatlere karşı yıpratma yaptığını görmeyene acırım.

  • İhsanUÇAR

    24.1.2025 18:08:47

    Yazarın ve yorumcuların uhuvvete verdikleri zararın izahını yazmalısınız.Muşahhas misaller vererek ...

  • Mehmet Türeli

    24.1.2025 16:54:43

    Bahsettiğiniz haberin yorum kısmına baktım, böyle şaft kayması yorumu yoktu, bunu kim nerede söyledi neden bu kadar uzun bir yazı yazıp cevap verme ihtiyacı hissettiğinizi bilmiyorum. Okuyucuların birbirini ve yazarları kırıcı yorum yazmaya sebep olan yazıların yazılıp yayınlanması iyi sonuçlar dogurmayacaği tahmin ediyorum. Zaten cemaat iç ve dış tahrikler ile hassas bir dönem geçiriyor.

  • Said Emre Dağ

    24.1.2025 16:50:43

    Son dönemde gazetemizin yayın politikası çok yerinde ilerliyor. İnşallah daha da güzelleşerek böyle devan eder. Başarılar dilerim.

  • Said Emre Dağ

    24.1.2025 16:48:01

    Sürekli başörtüleri kötüleyen, tarikatları cemaatleri eleştiren. dindarları eleştiren yazılar bizim çocuk ve gençlerimizin de algısını etkiliyor. Bizim gençlerimizin dünyasından müslüman kesimi çıkarırsak kimlere özlenecekler? Kendi neslimizi d kaybetmeyelim. Dikkatli olalım bu konuda.

  • Said Emre Dağ

    24.1.2025 16:42:16

    Bizler okuyucu olarak sağ seçmen çevresinde yaşıyoruz. Gazetenin mutedil bir çizgide olması önem arzediyor. Yoksa Yeni Asya okuduğumuzu saklamak zorunda kalabiliriz. Yüzyüze baktığımız, camide namaz durduğumuz, içinde yaşadığımız insanları bu şekilde solcuların ağzıyla eleştiremeyiz. Bu bize yakışmaz. Şu yazıyı dikkate alın ve iman Kur'an hizmeti ile dolu bir gazetemiz olsun ve bizlerde göğsümüzü gere gere her yerde cebimizde taşıyalım.

  • Said Emre Dağ

    24.1.2025 16:38:37

    Özellikle bazı yazarlarımız gerçekten sadece solcu muhalif gazetelerin kullandığı dili ve argümanı kullanarak muhalefet yapıyor. İnanın hiç çekici ve etkili olmuyor. Muhalefeti de Nurların düsturu ile yapmak gerek.

  • Said Rmre Dağ

    24.1.2025 16:37:13

    Öncelikle Yeni Asya gazetesi sağ görüşlü bir gazetedir. Dolayısıyla okuyucu havuzu sağ görüşlü muhafazakar insanlardır. Yeni Asya'nın muhalif sol gazetelerden farkı olmalıdır. Onların kullandığı özensiz dil ile tutarsız argümanlar ile yayın yapmamalıdır. Sonuçta bu gazeteyi eline alan insanlar sağ görüşlüdür ve bu dil onları incitebilir. Bu yayın diliyle efendim biz solculara ulaşıyoruz derseniz de size soruyorum Sözcü gazetesi varken solcular seni ne yapsın? O yüzden bu yazıdaki uyarılara ayak uyduralım. Okuyucu kitlemizle yabancılaşmayalım. Günün sonunda iki taraftan da kabul görmeme durumu oluşabilir.

  • Alpaslan

    24.1.2025 15:35:23

    Yorumlarda bazıları İbrahim Kalın nasıl bizim sayfalarda yer alabilir diyor. Bu kişiler eğer hakkaniyetli iseler gazetemizin sayfalarında yer alan CHP, DEVA, SAADET, GELECEK, İYİP, DEM partili isimlere de karşı çıksınlar. Madem DEMOKRAT PARTİ yi destekliyoruz. Başka hiçbir partiden isim gazetemizde yer almasın. Hakkaniyetli olmak bunu gerektirir.

  • Alpaslan

    24.1.2025 15:32:31

    Yeni Asya cemaatini CHP ye destek veren bir konuma düşürenlerin kulakları çınlasın. Yeni Asyanın Kutlular ağabeyin ardından yaşadığı sarsılmaların sonrasında yolunu bulduğunu görmek güzel.

  • süleyman ALIÇ

    24.1.2025 15:28:45

    50 yıllık bir Yeni Asya okuyucusu olarak söylüyorum Yeni Asya ve Okuyucuları asla ve Asla kendi prensiplerini bırakıp bir başkalarının görüş ve düşüncelerinin peşinden gitmez, gitmedi ve gitmeyecek de inşallah. Bizler hiç kimsenin Bastonu (tabiri caiz ise) olmadığımız gibi kimsenin de düşmanı olamayız, kimseye düşmanca tavırlar takınamayız. Üstadın hayatı bunun en büyük delilidir, her zaman " Haydo, Haydar Ağa ve Haydar" ölçüsünde hareket ederiz, Gazete de çıkan Bazı siyasi, düşünür, gazeteci fikir adamlarının haber ve düşüncelerinide; "Fena ve Fani bir adamın baki ve güzel bir sözü vardır" hakikatı çerçevesinde değerlendiririz ve değerlendirmemiz gerekir. üstadımız öyle değerlendirmiş yaşı kemale eren Y. Asya okurları "AYDINLAR KONUŞUYOR" kitabını iyi bilirler bilmeyenlerde lütfen o kitabı bir alıp okusunlar eğer "eksen kayması" olmuşsa taaa o gün olmuştur her halde, yoksa büyük Gaztetemize büyük bir bühtan etmiş oluruz Allah muhafaza ......

  • İhsanUÇAR

    24.1.2025 13:24:35

    Yorumları okudum.Çok farklı görüşler var. 25- 30 yıl evvel yorumlar ve kanaatler bu kadar farklı olmazdı.Demek ki zor bir zamanda yaşıyoruz...Risale-i Nurlar'ın 1800 mahkeme tarafından incelendiği söylenir. Cemiyeti yanlış bir istikamete sevk edecek bir kanaate varılmış mı? Hayır, kat'a ve asla...Peki yüksek bir mevkide bulunan birinin bu konuda kanatinin müsbet olması nasıl karşılanmalı? Üstad Bediüzzaman'ın ve Risale -i Nur'un hakkını teslim etmiştir, teşekkür ederiz.Siyasal İslâmcı'lar meselesine gelince , Üstad'ın yazdıkları ortadadır.Yoruma ihtiyaç bırakmayacak kadar nettir.Üstad, yazdığı her bahsin altına imza atmıştır.Bu durum başka hangi cemaatlerde vardır? Hem sağda, hem de solda yer alan aydınların ifadelerine göre ; İslâmcı(siyasal) eserler MiT'in teşvik ve yardımı ile Türkçe'ye tercüme edilmiştir.Bu çalışmanın iki hedefi olabilir: 1- Nurlara rakip eserleri piyasaya sürmek, 2- Demokratları kuvvetli bir istinad noktasından mahrum bırakmak.

  • Salih baş

    24.1.2025 13:08:12

    Sayın yazar ve diğer yorumcular uhuvvet ve tesanüdü öldürdünüz maalesef

  • Yıldız Fırtına

    24.1.2025 12:45:44

    Yeni Asya mehdinin son kalesi. Kıyamete kadar istikamette kalmaya devam edecek. Kurulan tuzaklar oynanan oyunlar hepsi bir bir boşa çıkacak. Mehdi ve süfyanın mücadelesi kıyamete kadar devam edecek. Bazen maglub gibi görünse de akibet takva sahiplerinindir sırrınca daima galip gelecektir. İçerden dışardan ihanete uğrasada daima muzaffer olacaktır. Burada mesele bizim nerde durdugumuzdadır. Ne mutlu eğri zamanda doğru yerde durabilenlere❗✌️📌

  • Hüseyin İlhan

    24.1.2025 12:35:35

    İktidarın bir müspet hali varsa bin din ve dindara zararı var.Hala bunu görmeyene soruyorum.Siz ana kucağındaki bebedği nasraniyetin sınırına kış ve kıyamette gönderip sırf siyasi ukalalık için hareket eden ve hala o mel'unların madalyasını taşıyana ve jet yakıtı satan,binlerce ton bomba mühimmatı ile yüzbini aşkın masumu katledene destek vereni ve onun işini kolaylaştıranları masum gözüyle bakıyorsanız bize ancak rabbim size akıl sağlığı ,iz'an ve vicdan nasip etsin demekten başka söz düşmez.

  • Arda Yıldız

    24.1.2025 12:03:20

    Üstad istibdata tokat vuracağım demiştir. İstibdata tokat vuracağım diye gidip de halk partisinin dolmuşuna binin de dememiştir. Şahsi siyasi düşüncenize göre üstadı konuşturmayın lütfen.

  • Said Ali Ortakaş

    24.1.2025 10:53:36

    Meşru meşvereti nokta-i istinad yaparsak , kişiler ile değil heyetler ile çalışırsak ve Haydar'a doğru açıdan bakarsak eksenimiz kaymaz inşallah. Tabi bunun için az mütehassis, sağırca olmak gerekir.

  • Mehmet Fırat

    24.1.2025 10:44:14

    Sâniyen: Zaman-ı Saadette bir inkılâb-ı azîm-i dinî vücuda geldi. Bütün ezhânı nokta-i dine çevirdiğinden, bütün muhabbet ve adaveti o noktada toplayıp muhabbet ve adavet ederlerdi. Onun için, gayr-ı müslimlere olan muhabbetten nifak kokusu geliyordu. ( Münazarat) Nereden gelirse gelsin, rast gelirsem sille vuracağım diyen bir Üstad'ın izinden giden bir gazetede, Yazılan bütün yayınlar istibdat noktasında ne yapıldığı konusunda zihnimi teksif ediyor. Tenkid ettiğiniz tek adamlığın kök saldığı bir devirde, istibdatın en önemli temsilcilerinden birinin sür manşet yapılması, gerekçesi ne olursa olsun bana güzel kokular getirmez ve eksen konusunda sorular sordurur! Yazdıklarınız sorularıma cevap olmadı maalesef.

  • Hasan Doğan

    24.1.2025 10:39:09

    Bayım bu şaft kayması galiba bir bakış acısıdır.Dediğiniz bu kaymalara şöyle dikkat ederek anlaşılır.Acaba Üstad'ın 3 hayat devresi ile özellikle Merhum Zübeyiz ağabey ve bilhassa da 12 Eylül ve sonrası darbe ve kumpas dönemlerinde nasıl davranıldığının dışına çıkılmış mı ve/veya birilerinin dolduruşuna gelerek ve onların bulduğu bazı yaftaları tuti kuşu gibi tekrar be tekrar ederek yine aynı ekibin dolmuş ve trenine binerek ancak şaftı ve ekseni kayar.Başka da bir söz aklıma gelmiyor...

  • Abdullah

    24.1.2025 10:10:49

    Yazının meselâ'dan sonraki bütün paragraflarda anlatıların gerçekleşmesi halinde eksen kaymasından söz edilir. Ve bu paragraflarda anlatılanların çoğu geçmişte Yeni Asya'da gerçekleşti. Kimse kafasını kuma sokup, bunları görmezden gelmesin. Meselâ bu yazı daha evvel Yeni Asya'da yazılamazdı. Yayınlanmasına izin verilemezdi.Çünkü yazı Zülf-ü yare dokunuyor.Birilerinin menhus emellerine ters düşüyor.Ama Allah'a şükür,bugün bu yazı rahatlıkla sansüre takılmadan yayınlanabiliyor. Ahmed hocamı bu önemli tespit ve uyarı yazısından dolayı can-ı gönülden tebrik ediyorum.

  • Lazgin Demir

    24.1.2025 09:31:17

    Elinize sağlık. Biz onlarla siyaset noktasında dost değiliz lakin iman cihetinden kardeşiz. Kanlı bıçaklı düşman değiliz. Esas onlarla kanlı bıçaklı olmamızı isteyenler eksenimizi kaldırmaya çalışmaktadır. Üstadın mesleği gibi mutedil ve insaflı bir muhalefet lazım, tarafgir ve siyasetçi bir muhalefet değil.

  • İbrahim FİŞEK

    24.1.2025 09:21:21

    Bu yazınızdan dolsyı sizi tebrik ederim aziz kardeşim... Bu ve benzeri içerikli yazıların periyodik olarak yayınlanması ve hatta manşetlerde olması dileklerimle...

  • Kadir Akbaş

    24.1.2025 08:17:53

    Binler tebrikler. Allah razı olsun. Kavli leyyinle, nezaket ve nezahetle ancak bu kadar güzel ifade edilebilir.

  • Eda Gül Beyaz

    24.1.2025 07:55:43

    Bende gazetemde sayın Kılıçdaroğlu dahil solcu ve kemalist entelektüellerin sözlerinin yayınlanmasından rahatsızım.

  • Eda Gül Beyaz

    24.1.2025 07:54:33

    İbrahim Kalın hoca Üstadımız Bediüzzamman Said Nursi'yi iyi bir Müslüman olarak bilen ve görüşlerine değer veren biri. Sözlerinin gazetemizde yayınlanmasından rahatsızlık duyulması üzücü. Üstadımıza zerre kadar değer vermeyen, Cemaat ve tarikatları kadın ve çocukların beynini yıkayan birer zararlı yapı olarak gören nicelerinin hükumet aleyhine olduğu için sözlerinin yayınlanmasından rahatsızlık duyulmuyor ama. Bu kadar savrulmamak lazım diyen sayın yazara katılıyorum.

  • Mustafa Yalçın

    24.1.2025 07:54:03

    Tebrik ediyorum.

  • Ömer Ergün

    24.1.2025 06:29:15

    Şaftı kaymak önemli bir tesbit Allah bizleri korusun muhafaza eylesin

  • Emre eren

    24.1.2025 02:31:15

    Bu iktidar gitse daha iyisi mi gelecek daha kötüsü mü gelecek kim biliyor. Bir bilinmeze doğru kürek çekmekten yorulmadınız mı artık. Uyanın. Bu yazı sizi uyandırsın artık.

  • Emre eren

    24.1.2025 02:30:11

    Hizmet etmek için inanın iktidarın deşmesini beklemeye gerek yok. Bazıları bunu anlasın artık. İktidarı değiştirmekle uğraşmaktan gençlere el uzatamıyorsunuz.

  • Emre eren

    24.1.2025 02:28:49

    Maksadım o partisi bu partisi değil. Tutarlılık yok. Bir tarafa düşmanlıkla yapılan yorumlarda bu kadar savrulmalar insanı soğutuyor. Kendi işlerine geldiği gibi yorumlamasınlar. Yeri geliyor üstad Bediüzzamman bugün yaşasa halk partisini desteklerdi diyorlar. Siyaseti uzaklaştıralım. Madem biz demokrat partiyi destekliyorsak onu destekleyelim.

  • Emre eren

    24.1.2025 02:24:39

    Ayrıca çok ironik olarak şunu da söylemek istiyorum: Siyasal İslamcı diye ak partiyi eleştirirken siyasal islamcı saadet partisinin yer aldığı ittifak nasıl demokrat oluyor? Ak partiyi kemalist sistemi idame etmekle eleştirirken kemalist sistemin banisi olan halk partisinin yer aldığı ittifak nasıl demokrat olabiliyor?

  • Emre eren

    24.1.2025 02:20:53

    Bu cemaat bir fikrin hegomanyası altında olmamalı. Resmi bir ideoloji gibi ak parti düşmanlığı fanatizminden vazgeçilmelidir.

  • Emre eren

    24.1.2025 02:19:41

    Biz sağ kesimdeniz. Sırf iktidarda siyasal İslamcılar var diye iktidara kemalistler gelsin diye yayın yapmak propaganda yapmak bizi zor durumda bırakıyor. Evvvela vicdanımız buna razı olmuyor. Bu bir ray değişimi oluyor. Kendimizi sağcıların arasından ayrıştırıp kemalistlerin safına doğru kaymış oluyoruz. Ben buna razı değilim. İktidarı desteklemiyoruz diye solculara kemalistlere dünyanın gördüğü en iyi demokrat güzellemeleri çekilmesi bizim cemaate yakışmıyor.

  • Emre eren

    24.1.2025 02:13:56

    Bazen diyorum ki ben bundan sonra artık başka cemaate falan gidemem. En iyisi yeni asyayı da bırak çekil evine orda tek başına Risale-i Nurları oku. Sonra ya sabır bu da geçer diyorum. Çoğunluğu oluşturan sessiz abilerimin kardeşlerimin duasından düşmeyeyim diye onların hatırına devam ediyorum.

  • Emre eren

    24.1.2025 02:10:17

    Bu yazıya yorum yapmak istedim. Ben iktidara oy veren biri değilim. Yeni asya cemaati benim ilk cemaatim. 30 yıldır bu cemaatin içindeyim. Çocukluğumda tanıdım. Allah bana emeği geçen bütün abilerimden kardeşlerimden razı olsun. Özellikle 15 temmuzdan sonra derslerde, ders aralarında, WhatsApp gruplarında sürekli bir iktidara laf etme, iktidarı kötüleme, siyasal islamcıları aşağılama, hırsızlıkla, ahlaksızlıkla suçlama gibi konuşmalar yaşanıyor. Ben bir şey diyemiyorum. Bazen o kadar da söylemesek mi diyecek oluyorum. Sanki yandaşmışım gibi bakıyorlar. Bu husus gerçekten canımı sıkıyor.

  • Semanur Tunoğlu

    24.1.2025 01:35:29

    Gazetimizin tutturduğu çizgiyi tebrik ediyorum. Bu şekilde daha özgür bir ortam hissediyorum. Diğer türlü yani tek görüşü savunan kişilerin idaresi bir istibdat haline geliyor ve bizi geriyor. Muhalif olmaktan başka bir fikri dile getirmenin suç sayıldığı ortamlar istemiyoruz. Demokrasiyi savunanlar demokrasinin gereğini yapmalıdırlar. Üstadımızı benim gibi anlamak zorundasın diyenlerden bezdik. Özgürlük istiyoruz. Yazı için teşekkür ederim.

  • Semanur Tunoğlu

    24.1.2025 01:30:30

    Demokrat parti meselesine gelince valla çok haklısınız. Şöyle söyleyenler var: Ak parti eski halk partisi oldu. Halk partisi ise demokrat parti oldu.... Buna aklı kesen adamların İbrahim Kalın'dan güzel bir şey sadır olacağına aklı kani gelmiyor! Hayret.

  • Semanur Tunoğlu

    24.1.2025 01:28:26

    Bizler Risale-i Nurlardaki ölçüyü vermeli ama insanların iradesine ipotek koymaya kalkmamalıyız. Bazı abilerimiz ısrarla kendi yorumlarını tek doğru olarak dayatıyorlar. Farzı muhal iktidara destek veren bir cemaat mensubumuz yok gibi konuşuyorlar. Bu konuşmalar insanları incitiyor. Belki de İbrahim Kalın beyi okuyan birileri varsa bu cemaatte o kişileri incitmemek lazım. İbrahim Kalın komünist değil, sapık değil, dalalet ehli biri değil. Yeni Asya da neden yer almasın?

  • Semanur Tunoğlu

    24.1.2025 01:23:59

    Deniz feneri gibi yol gösteren bir yazı olmuş. Siyasetle bu kadar içli dışlı olmayalım mümkünse. Nasıl ki taraf olmak siyasetse muhalif olmakta siyasete tersinden dahil olmak anlamına gelir.

  • Necati

    24.1.2025 01:16:16

    Gereksiz fitneleri körükleyen böyle yazıları bu gazete de neşretmek size yakışıyor mu? O kadar haksızlık ve zulümler olurken, hükümetin millet iradesini yok sayan icraatlarını görmezden gelerek demokratlıktan bahsetmek pek bir şey ifade etmiyor. Bu Ulvi davanın gazetesinde UM kararlarına muhalif yazılar yazarsanız çok büyük zararlar verirsiniz. Vebali de çok büyük olur.

  • Mustafa Said Kara

    24.1.2025 00:16:00

    Bu insanlar sırf iktidara muhalif diye, sosyalistlerin, kemalistlerin, laikleri eski liberal artıklarının sözlerini gazetemize layık görüyor da İbrahim Kalın gibi bir müslümanın sözlerini siyasal islamcı diye layık görmüyor. El insaf.

  • Mustafa Said Kara

    24.1.2025 00:13:55

    Demokrasiyi savunduğu halde bu kadar demokrasiden uzak düşmemek lazım hocam. Maalesef üstadımızın bazı sözleri bağlamından koparılıp sanki siyasal islamcılar bizim ezeli düşmanımız gibi yorumlayanlar oluyor. Bunun önüne geçen şu yazınızı tebrik ederim. İbrahim Kalın'dan neden rahatsız olunuyor gerçekten anlamak güç.

  • Pelin Kurukahveci

    24.1.2025 00:10:55

    Ahmed hocam Allah razı olsun sizden. Çok güzel ifade ettiniz. İktidarı desteklememek başkadır iktidara düşman olmak başkadır. Maalesef bazıları iktidara destek vermeyi yeterli bulmuyor, düşman da olunmasını arzuluyor.. Biz bu yayın çizgisinden memnunuz. Allah yolunuzu açık etsin.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı